Merida72 Skrevet 19. desember 2007 #1 Skrevet 19. desember 2007 Jenta mi på 5 1/2 måned skal være hjemme med pappa fra februar, så vi har så smått begynt tilvenning til fast føde. Hittil har vi fullammet. Problemet er at hun rett og slett ikke vil ha noe annet enn pupp! Har prøvd grøt (hirse), med tilsetning av forskjellig frukt, malt, mm o.s.v. for å få litt smak på den. Ikke snakk om. Bare spytter ut. Så vi prøvde middagsmat isteden, men med samme resultat. Hva gjør man?? Gode tips?
Gjest Skrevet 19. desember 2007 #2 Skrevet 19. desember 2007 Prøvd bare frukt? Litt most banan e.l.? Søtt er godt, selv når man er bitteliten:) Hva hvis pappaen mater når du ikke er i rommet? mange barn nekter å ta i mot flaske og annen mat fra mora i starten, nettopp fordi den ser og lukter brystmelken:)
Merida72 Skrevet 19. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 19. desember 2007 Takker for kjapt svar :-) Har prøvd banan for en stund siden, kanskje verdt et nytt forsøk. Og vi har forsøkt å mate begge to, ofte er det pappa som prøver og da holder jeg meg helt unna så de får ro og fred. Like sinna er hun. Bare spytter ut og til slutt er det skrik og vræl. Sukk...
Gjest Skrevet 19. desember 2007 #4 Skrevet 19. desember 2007 Jaja, jeg har ikke tilvent mer enn 1, så jeg har ikke flere gode råd, ville bare ønske dere lykke til. Til slutt MÅ hun jo spise. Det er jo ingen voksne som lever kun på melk:)
Annette78 Skrevet 19. desember 2007 #5 Skrevet 19. desember 2007 Vet ikke om jeg er til noe hjelp men hos snuppa mi så var mais grøt med morsmelk og litt malteekstrakt en stor hitt. må nå legge til at hun svelget maten fra første ts.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2007 #6 Skrevet 19. desember 2007 Ta en ukes pause. Ikke vær fristet til å prøve noenting! Det gjorde vi da mini naktet fast føde, og plutselig spiste han grøt som en hest:-)
Fomle med nurk! Skrevet 19. desember 2007 #7 Skrevet 19. desember 2007 Vi holder også på å tilvenne. Har litt mindre tid enn dere da, mini er syv måneder og skal være hjemme m pappa fra 15 januar.. Prøvd fruktmos, her er hipp sin en suksess... Vår ville ikke ha hirsegrøt til og begynne m, så prøvde m fruktsmak og litt ekstra fruktmos, det sklei ned... Men middag, nei det nekter han å spis..hadde nettopp ett innlegg om det, men ikke så mye hjelp å få
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå