Lillefy Skrevet 19. desember 2007 #1 Skrevet 19. desember 2007 Har hatt gamle blødninger i fire uker nå, ble sjekket på legevakta for to uker siden og fikk vite at alt var ok. Var så på scanning i går der det viste seg at jeg hadde store blodansamlinger og måtte belage meg på å fortsette å blø "gammelt blod" lenge ennå. Dessuten ble jeg fortalt at morkaken ligger foran og foran åpning, og at det er dette som gjør at jeg har blødninger. Deretter får jeg beskjed om ikke å løfte, dytte, støvsuge etc. Jeg har en stillesittende jobb, men ble anbefalt å alikevel sykemelde meg. Dette er mitt tredje barn. I tilegg skal jeg oppfølges med scanninger hver tredje uke, i håp om at den flytter seg. dersom den ikke gjør må jeg ha KS. Vil gjerne høre om det er andre her som har erfaring med dette, gjerne med barn fra før. Hva betyr egenlig å ta det rolig,-hvor stor er faktisk risikoen (med tanke på at jeg har hatt mange blødninger), og hva er "helings tiden" dersom man tar KS? Jeg er plutselig veldig nervøs da jeg jo nødig vil miste mitt barn...er i 20. uke.
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 19. desember 2007 #3 Skrevet 19. desember 2007 Joda...hehe...morkaka mi lå foran åpningen men flyttet seg i uke 29/30. Den har ikke flyttet seg helt opp dit den pleier å ligge på denne tiden, men dekker ikke åpningen lenger og jeg kan føde som normalt. Jordmor og lege sa at morkaka kan flytte seg bort fra åpning nesten helt fram til termin så ingen fare enda, du er jo så tidlig enda. Blødninger har jeg hatt helt fram til morkaka flytta seg. Store og små bløndninger. Ikke noe moro det der. Ligget på sykehuset pga store blødninger har jeg også gjort. Men nå går det bedre og jeg gleder meg til å føde normalt.
Wilma-mamma Skrevet 19. desember 2007 #4 Skrevet 19. desember 2007 Hei. Jeg hadde en stor blødning fra morkaken i uke 17. Ble innlagt i tre dager. Fikk i likhet med deg beskjed om å sykemelde meg, ikke løfte osv. Jeg fikk ny UL i uke 32, da hadde morkaken flyttet seg vekk fra mormunnen og jeg fikk beskjed om å leve som normalt og at jeg kan føde normelt. Dette er mitt tredje barn og jeg har termin i januar 08. Jeg lette litt på nett etter info om "placenta precvia" som det visstnok heter. Det bør du gjøre, da tror jeg du vil få svar på det meste du lurer på. På babyverden står det bla. noe. Jeg mener å huske at det bare er et fåtall av de som har placenta previa som må ta keisersnitt pga dette. På de aller fleste flytter morkaken seg ila. svangerskapet. Lykke til ihvertfall
Synnøve_Solbakken Skrevet 19. desember 2007 #5 Skrevet 19. desember 2007 Du må nok søke på Placenta Praevia hvis du vil finne noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå