Gå til innhold

Blir man kontaktet av div "foreninger" etter fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hva er isåfall årsaken til dette..

Har lest litt her og ser om folk som har blitt ringt etter av selgere og div andre etter fødsel med tilbud om ditt og datt. Er det noen papirer man fyller ut på sykehuset elelr i den forbindelse som gjør at man blir kontaktet??

Det værste jeg vet er nemlig telefonselgere, og jeg har slitt lenge for å bli kvitt dem, og jeg vil hvertfall ikke prate med de etter fødsel..da er jeg sikekrt så hormonell også så jeg kommer til å klikke på dem...hihi

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det ble jeg ikke. Men jeg svarte ikke på noen av "gratis" pakkene og rare tilbud man finner overalt hvor man går på kontroller. Jeg mistenker at det er alle de som deler ut pakker og gratisprøver mot at man registrerer seg for å selge opplysninger videre..

Forresten: brreg.no

Her kan du reservere deg mot telefonsalg

Skrevet

Vi takket ja til go boken også hentet jeg den pakken på apoteket men det var alt og vi ble begge to nedringt spes sambo og hans nr eller navn var ikke registrert noen plass for jeg brukte mitt navn når jeg hentet pakken og når jeg bestillte i go boken...

Skrevet

Nei, ble ikke nedringt av foreninger. Og jeg tok heller ikke imot gratispakker eller lignende hvor jeg måtte oppgi navn og adresse.

Men jeg fikk likevel en del reklame i posten myntet på meg som mor til en baby: Fame-fotografene, en musikk-cd osv., bokklubber (husker ikke alt). Aner ikke hvor de har fått opplysninger om at jeg hadde fått en baby. Om det var fødselsannonsene i avisen, eller hva? Aner virkelig ikke...

Skrevet

Liberoklubben har ihvertfall et samarbeid med Foreningen for uventet barnedød vet jeg!!

Så unngå å registrere tlf.nr der ihvertfall!!!

Og registrer dere fortest mulig i brønnøysundregistrene!!!

Skrevet

Ble kontaktet av det ene og det andre av foreninger, klubber, forsikringsselskaper ja guden hvet hva. Synes det er usmaklig å "plage" folk rett etter hjemkomst fra sykehuset. Registrerte meg i brønnøysund etter det. Så jeg håper å slippe det meste av det denne gangen. Enkelte organisasjoner kan du ikke fritas fra gjennom brønnøysund, men jeg har sendt mailer direkte til den enkelte organisasjon (som jeg ikke ønsker å støtte) og bedt om å bli strøket fra tlf. listene deres.

Jeg synes det har vært ok å kunne støtte landsforeningen for uventet barnedød, men etter en gangs støtte, har du dem på tråden i ett bankende, opptil flere ganger i måneden. Så nå har jeg bedt om fritak der også.

Men selgere er pliktet til å oppdatere listene sine senest 3 måneder før de ringer deg. Så om du har registrert deg i brønnøysund, så skal du være kvitt de fleste etter 3 mnd.

Skrevet

Hei,

Ja vi ble oppringt i ett sett av forskjellige foreninger første uka etter fødselen. Bl. a. foreningen for krybbedød, hjerte og lungesykebarn, redd barna osv...

Det kan ikke ha vært tilfeldig at alle disse ringte samme uke, og rett etter fødselen. De må få greie på det en plass tror jeg.

Jeg støttet ikke en dritt da, for jeg ble så provosert over at de var så kyniske og spille på mors usikkerhet,hormeonelle svigninger osv...

Ja ja... men har støttet nå da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...