Gå til innhold

Hva hadde dere gjort? Ang venninde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min bestevenninde gjennom mange år har flyttet sammen med typen, hun har aldri røyka inne (jeg bodde med henne da jeg ble gravid med min nåværende samboer) nå røyker de inne på en 55kvm stor leilighet.

De lufter ikke særlig mye da han er livredd for å ha oppe vinduet pga det kan jo komme inn edderkopper (djisses).

Så ringer hun meg og sier at julegaven til snuppa står klar og at jeg bare kan hente den, jeg spør når de er hjemme og de skulle være hjemme i morgen kveld, jeg svarer at jeg ikke kan komme da fordi Atle ikke er hjemme og kan ta snuppa. og sier at hun kan heller komme til meg med gaven og ta med seg de gavene dem skal ha også.

Så spør hun hvorfor jeg ikke kan ta med meg ungen, og jeg svarer at jeg ikke vil ha henne der inne så lenge de røyker ca 40røyk hver seg om dagen INNE!! Og da hjelper det lite med 2 minutters sjokklufting.

Hun blir møkkasur!! Å jeg blir bare frustrert....

Hadde dere dratt til en minileilighet som det blir røyket ca 80 røyk i inne hver eneste bidige dag (de er sykmeldte begge 2)??? Og at det itillegg er 2 bikkjer der som røyter verre enn verst...?

Jeg vil ikke utsette datteren min, for det så lenge jeg kan unngå det, og venninda mi heller kan komme til meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm, her gjelder det å trå varsomt. Jeg ville nok heller sagt at det passer dårlig å ta vesla med seg ut på kvelden jeg da, men siden du allerede har sagt at det er pga røyken må du nesten bare stå for det.

Jeg er enig med deg, men det gir deg alikevel ikke rett til å kritisere hvordan andre gjør det hjemme hos seg selv, så jeg skjønner godt at venninnen din ble sur også.

Si unnskyld, men at du fremdeles mener det du sa, at du ikke vil utsette frøkna for passiv røyking. Forstår hun ikke det så er ikke det ditt problem!

Skrevet

enig med deg jeg da,har selv en mormor som bor halve norge unna oss og vi har enda ikke vært dær(må overnatte) fordi de røyker så besett inne og det kommer de til og gjøre om vi kommer og..

Skrevet

Ja, det var på en måte sånn jeg sa det, at jeg ønsket ikke å være der med snuppa så lenge de damper inne.

Jeg drar dit jeg, men det må bli uten snuppa.

Jeg kritiserte egentlig ikke hvordan de gjør det til henne, sa bare det at jeg ikke ønsker å ha henne der inne så lenge de røyker inne. :)

Føler meg litt slem nå, men hun prøver jo å få barn selv, så da vil hun kanskje skjønne meg når hun blir gravid og får følelsen av hva det vil si å utsette sinne skjønne små får slike unødvendige ting!

Jeg har ingenting i mot at folk røyker, bare så det er sagt assa! JEg røyket selv også, helt til jeg testa positivt! :)

Skrevet

Synes egentlig du var berettiget til å si at du ikke vil ta med datteren din dit pga røykelukten. Hun kan jo ikke bli sur fordi du vil beskytte din datter mot fremtidige plager?? En mer diplomatisk måte hadde jo vært som tomage sier, å si at du ikke kan ta med ungen ut på kveldstid (pga legging/amming el.l). Men sagt er sagt og jeg synes du var i din fulle rett til å forklare hvorfor.

Skrevet

Hadde jeg hatt barn under 18mnd så hadde jeg ikke dratt...men hadde helst latt være å ta med ungen ja.

Skrevet

Jeg synes du virker temmelig fanatisk hvis du ikke kan ta med ungen på besøk. Selv om det lukter røyk der er det ikke farlig så lenge datteren din ikke lider av sterk alergi eller noe sånt. Avtal at de ikke røyker mens dere er der så burde det være greit.

Skrevet

Eg hadde nok, som du, vert ærlig og sagt at eg ikkje ville ha ungen min inne i ein leilighet det blir røyka i. Tonefallet ein seier dette i er alfa omega for om folk blir sure eller ei, meiner eg. Jo meir krass og angripande, jo lettare blir vedkommande sur. =)

Svigerforeldra mine røyker inne, men dei er snille nok til å røyke ute når me kjem med Tuva. Dersom me ikkje hadde sagt ifra at me ikkje ville eksponere ho for røyk så hadde dei røykt rundt ho, men når me seier i fra så tar dei hensyn. Heilt uten sure miner =)

Røytende bikkje skal eg ikkje uttale meg om, for det blir som å kaste stein i glasshus. Beagelen vår røyter ein del.

Skrevet

Er så enig med deg, HI.. Jeg har sagt klart i fra til alle i familie osv. som røyker inne, at når vi er der så får de gå ut, hvis ikke så vil de ikke ha besøk. ferdig med den saken :)

Skrevet

Jeg prøver også å unngå å besøke hus det røykes i med mine barn. Vet jo at det ikke er skadelig så lenge de ikke røyker mens vi er der, men det er så ubehagelig å kjenne røyklukt fra en to-åring. Alle klær og sko stinker jo etter at man har vært i slike hjem.

Jeg skjønner deg godt. Kunne ha bra lyst til å si min ærlige mening til noen jeg kjenner også eng dette.

Kanskje venninnen din fikk seg en oppvekker??! Tror neppe røykere vet hvor vondt de lukter. Da tror jeg de hadde sluttet på dagen.

Skrevet

Jeg hadde sagt det som det er..."Jeg vil ikke ta med dattera mi til et sted der det røykes inne". Hvis de blir sure fordi du sier sannheten kan de jo ha det så godt. Æsj, blir kvalm av tanken på at to folk sitter å røyker inni en så liten leilighet.

I lys av å røyke:

I går var det like før jeg reiv opp døra på en bil på parkeringsplassen. To voksne folk satt forran å røkte, mens det satt en unge bak. (uten å lufte) Jeg blei så sint. Jeg dro min vei uten å gjøre noe dessverre. Pyse.

Skrevet

Jeg er ikke spesiellt fantatisk (syntes jeg selv), men når jeg føler meg halvkvelt der inne, så tenker jeg "hvordan har min søte skjønne datter det da?"

Og jeg sa det i en hyggelig vennlig tone, jeg er ikke noe bitchete, så sa det på en hyggelig måte og av sluttet med, men siden du er hjemme så kan jo du komme til meg?

Det er jo trossalt enkelre for henne , som er alene å hoppe i bilen i 10 minus enn at jeg skal kle på Thea osv osv...

Jaja, nå er det sagt , og hun kan bare være sur.

Har overhodet ikke dårlig samvittighet :)

Skrevet

Jeg har sagt det til min svigermor som røyker inne at når vi er der så må hun gå ut å røyke. Ellers kan vi ikke komme. Det har hun sagt er greit. Og de aller fleste forstår det. Men allikevel lukter det røyk av han når han er der. Fordi det sitter røyklukt i alt. Men tenker at det sikkert ikke er farlig så lenge hun ikke røyker inne når han er der. Hun er flink til å lufte også før han kommer. men si det på en ordentlig måte så burde hun forstå det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...