Gå til innhold

Er alle her inne hos kiropraktor? Hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere oppdaget noe hos barna deres som gjorde at dere dro dit? Eller skal alle innom kiropraktor??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er mange som ønsker en diagnose på hvorfor barna deres gråter og urolige. Kiropraktorene har kommet frem til en helt ny diagnose som heter KISS. Det har noe med noe skjeve nakkevirvler eller et eller annet. Dette kan vistnok kiropraktorene kurere. De tjener sikkert godt med penger på det også. I følge disse sidene, så virker det som svært mange barn plages med KISS diagnosen.

Skrevet

Vært hos manuell terapeut en gang og skal tilbake. Vesla har låsninger i nakke, rygg og bekken. Vært på barneklinikken i Oslo de har full refusjon, så det er gratis for oss inntil hun er 12 år.

Vi dro dit etter tips fra noen her inne som kjente igjen noen av våre utfordringer, Hun var da 4 uker. Sov max 2-3 timer fra 07-22, trykket noe voldsomt hele døgnet, dette forstyrret henne så mye at hun ikke fant ro til å sove hverken på dag eller natt. Amming var helt håpløst, spesielt på den ene siden, fant ikke ro, kastet seg bakover, slapp puppen og det ble bare skriking og stress for oss begge.

Vi har kun hatt en behandling så langt, så ingen mirakler skjedd. Men hun er merkbart roligere, sover mer på dagtid og nettene er noe bedre, går opp og ned.Amming fungerer dessverre fortsatt dårlig, så vi gir 50% mme ved siden av....

Hun er nå 7 uker!

Skrevet

Hei,

Har vært hos manuellterapeut med vesla nå, var det ikke med nr 1. Grunnen er at jeg så at hun var skjev (bananformet), skrek svært mye (minnet mistenkelig om kolikk) og vi strevde med ammingen, spesielt på det ene brystet. Dette gjorde meg mistenksom på at noe var galt i nakken, og etter litt leting på nettet fant vi en veldig god manuellterapeut som fikset nakken til vesla på 2 behandlinger. Vi fikk en ny unge - har fortsatt noe skjevhet, men ammeproblemer og luftsmerter ga seg umiddelbart. Så til den anonyme over som jeg oppfatter trekker denne type behandling i tvil: jeg er overhodet ikke i tvil om at behandlingen av låsningen i nakken gjorde at min datter ble mye bedre. Men det er ikke sikkert at det virker på alle, men når man har et barn som hylskriker mange timer hver eneste kveld så blir man ganske desperat etterhvert og prøver alt som kan gi en bedring. Og for oss var manuellterapi det saliggjørende. Betalte bare 100 kroner også, så spesielt dyrt kan jeg ikke si at det var.

Skrevet

Hvorfor er du anonym? Forde du vet at du er ute på litt tynn is? Kiss er ikke en ny diagnose. Har eksistert i maaange år, men den er enda ikke godkjent som en medisinsk diagnose i Norge, men hvis vi ser oss litt rundt så er det en godkjent diagnose i mange andre land, bla tyskland og Usa. Hvis du ikke har et Kiss barn så skal du være glad for det og slutte å "kritisere " oss som faktisk har det.

Skrevet

Jeg har vært hos kiropraktor 3 ganger pga luftsmerter og mye grining! Syns det har hjulpet godt:)

Spurte om det var noe galt med nakken, for tenkte jo kanskje på at det kunne være en faktor til all grininga..men den var fin sa han!

SÅ da var det nok bare luftsmertene!!!

Betalte 450,- første gang og 290,- de to andre- men det var verdt det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...