Gå til innhold

Norske flagg på juletreet eller ikke ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er så fint, fordi jeg er vant med det fra gammeldagse juletrefester - og hjemmefra.

Sambo mener det ikke hører hemme på juletreet.

Hva mener dere om det ? Ja eller nei ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På store trær i storstuer er det fint synes jeg. Eller koselig:)

Samme på hytta, der kan det godt være flagg på treet.

Vi hadde også det da jeg vokste opp:)

Skrevet

Vi har alltid norske flagg på juletreet!

Synes det er fint jeg;-)

Skrevet

grøss..nej!!!

Skrevet

mamma har alltid hatt det, men det er ikke en tradisjon jeg fører videre synes det rett og slett er stygt!

Skrevet

Jeg liker det jeg. Men jeg liker overpyntede juletrær med "alt" på jeg da:) Jeg synes liksom at de norske flaggene hører med, men det ser ut til at vi fra neste år må prøve å finne slike flaggremser med samiske flagg også, hvis ikke steiler vesle sambo her;)

Noen som vet om det eksisterer forresten?

Skrevet

Vi hadde det hjemme hos mor og far, men jeg bruker det ikke nå. Får ikke norske flagg og jul helt til å stemme. Klarer heller ikke flagge på bursdager, dåp, bryllup. Bruker bare flagget til 17.mai egentlig.

Skrevet

Harry synes jeg slett ikke det er... Har aldri sett noen "harry" folk med flagg på treet, he he:) Derimot farga lys, glitter i lilla\grønt, svære nisser og reinsdyr på veggen ute.. Ja, det kvalifiserer vel til harry!

Skrevet

her er det motsatt, sambo vil ha flagg jeg vil IKKE...

så her i huset blir det ikke flagg.

Skrevet

Ja, det synes jeg hører med! Har to flaggremser som alltid henger nederst på treet. den ene er helt fin, og den andre har et par halvspiste flagg fra den første jula til eldstemann (kan ikke skjønne at de skulle være no' gode å spise på...), men flagg må jeg ha!

Skrevet

er vandt til flagg så d må jeg ha:)

MEN JULEKULER huff!!

har kun 1 julekule og den har storesøster laga i bhg:)

ellers har vi små nisser pepperkaker og dill dall!

Skrevet

Må ha flagg vi her...mannen min er ikke vant til det...

Skrevet

vi har norske flagg =)

minner meg også om gamle juletrefester fra da jeg var liten og juletreet fra før mamma og pappa skilte seg..

Skrevet

Jeg liker det godt. Mye av julepynten er jo symboler, englen er guds sendebud, det samme er fuglene samt at de symboliserer fred, trommen og trompeten viser at vi er beredt til å st opp å kjempe for det vi tror på, Lysene og glitteret er symboler på guds lys, kurver viser at vi er taknemlige for overfloden vi lever i osv. I denne sammenhengen synes jeg også det er fint med flagg som viser at vi er glade i landet vårt.

Skrevet

Du grønne, glitrende tre goddag.

Velkommen du som vi ser så gjerne

Med julelys og med NORSKE FLAGG

Og høyt i toppen den blanke stjerne.

Selvfølgelig har jeg flagg på treet! Det hører med.

:o)

Skrevet

Liker ikke ting som kommer i remser på tre`et.

Vi er like sabla uenige hvert år. *sukk*

Synest tre`et bare ser rotete ut, akkurat som om vi bare har kastet på julepynten.

Helst vil jeg gjemme ledningen mellom alle lysene også!

Egentlig er det veldig rart. For jeg er oppvokst med både flagg og glitter.... Gjør meg ikke noe når jeg er hjemme hos foreldrene mine, men hos oss selv *grøss* ....

Skrevet

Tenker ikke over om det er pent eller ikke...er ikke vant til det selv, så jeg tenker ikke at det er noe "julete" egentlig...

Skrevet

Vi bruker ikke flagg og ikke glitter på vårt tre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...