Gå til innhold

uten egg og nøtter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal lage noe som tantebarnet mitt kan kose seg med også, men han tåler ikke egg eller nøtter. Kjedelig for han at de andre kan spise kaker og div, og ikke han. Har sett masse oppskrifter på nett, men klarer liksom ikke bestemme meg.

Noen som har forslag til noe som er kjempe godt. Har litt lyst til å innponere en kresen og vanskelig svigermor også.

Takker for all hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Karamellkaker.

2 dl smør

2 dl sukker

2 ss sirup

Dette piskes til en smørkrem. Så blandes det tørre sammen og taes i.

5 1/2 dl hvetemel

2 ss vanilje sukker

2 ss bakepulver

De skal egentlig trilles til 5 pølser og klappes flate, og når de er stekt skal de deles i passe biter. Men jeg trillet til kuler og klemte de flate igår. De ble så fine.

Stekes på 175-200 grader i ca 15 min. (mine gikk fortere igår)

Syns de er gode jeg, for meg er det jul. For det er pappas julekaker nr 2. De er ganske harde, slike som skal smelte i munnen.

Skrevet

De kakene er kjempegode!!

Skulle også gi deg den oppskriften:-)

Laget den igår, og de falt i smak hos store å små i dette huset:-)

Skrevet

Anne Greta kaker (de har sikkert et annet navn, men jeg fikk oppskriften av anne greta..)

160 g margarin

60 gram melis

0,5 ss vaniljesukker

3 dl mel

Bland sammen og sprøyt pene topper med sprøytepose. De sklir utover når de steker og blir ganske flate. stekes ved 180 til de er lyse gule og bittelitt brune i kantene.

de er gode som de er, men kan også legges to og to sammen med smørkrem, syltetøy eller sjokoladekrem.

Skrevet

Tusen takk for svar...

Tror kanskje jeg prøver begge :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...