Gjest Skrevet 19. desember 2007 #1 Skrevet 19. desember 2007 jeg er i uke 17 i dag og kjenner ikke noen ting...begynner å bli veldig bekymret jeg:-( bør jeg dra til legen???? Håper på raske svar
miracles Skrevet 19. desember 2007 #3 Skrevet 19. desember 2007 kjent3e faktisk ikke tydelig liv før i uke 20 jeg og det er først nå i uke 24 at jeg kjenner han godt:o) tror vi annengangs kan bli litt stresset over at man liksom skal kjenne alt så tidlig nå, for vi vet jo liksom hvordan det skal kjennes ut... men kjente ikke liv før i uke 20 med første mann heller jeg, så jeg tror nok du kan slappe av:o)
Gjest Skrevet 19. desember 2007 #4 Skrevet 19. desember 2007 det var bra å høre:-) begynte å bli nærvøs jeg
isprinsessan Skrevet 19. desember 2007 #5 Skrevet 19. desember 2007 Jeg er i uke 17+3 og jeg kjenner masse liv hver dag, men det har kommet nå siste uken. Kjente liv tidligere, rundt uke 14, men det er först nå det kjennes med ordentlige spark. Igår kunne jeg til og med se det fra utsiden, så det blir vel en aktiv krabat dette også. Hadda ikke morkaken foran med nr.1, så derfor kjente jeg liv like tidlig med han. Vet ikke hvor den ligger nå, men vil anta at den ikke ligger foran i og med at jeg kjenner det såpass godt. Det er mange som ikke kjenner noe så tidlig, så tror ikke det er noe galt for deg. Men det kan vi jo ikke vite....Kjente du liv tidlig med nr.1 da? Om du er förstegangsfödende er det iallefall ikke alle som kjenner liv så tidlig. Mange ikke för uke 20. Uff, om du er bekymret synes jeg du kan ringe til JM og spörre henne. Lykke til:-)
stratos Skrevet 19. desember 2007 #6 Skrevet 19. desember 2007 jeg venter mitt femte barn og har ikke kjent tydelig liv før rundt uke 20 noen av gangene. Det er individuelle greier så forsøk å slapp av og se fram til spennende uker. Plutselig kjenner du det:)
Tredjemann på vei :D Skrevet 19. desember 2007 #7 Skrevet 19. desember 2007 Du har helt sikkert en morkake som ligger foran i magen slik at babyen spreller borti den i stedet for direkte borti magen din! Jeg var på UL 13.des. og ble satt tilbake 3 uker, så har visst kjent liv siden uke 11-12 denne gangen (er 16 uker nå ifl. UL). Sparkene har vært mye svakere og sjeldnere enn med førstemann, så jeg ble også litt bekymra før ultralyd. Fant ut at morkaka mi ligger oppe i front i magen, så babyens spark blir dempet av morkaka. Etter jeg fant ut det, ble jeg mye mer avslappa. Men er jo ikke så rart jeg ikke kjenner så mye enda da når jeg ble satt tilbake med hele 3 uker... Du har vel ultralyd nå snart?
Gjest Skrevet 20. desember 2007 #8 Skrevet 20. desember 2007 jeg har diabetes så har vært på maaange ultralyder allerede men ikke på skreeningUL. skal 3. jan. Får håpe det er morkaken som er "problemet". Har kjent noe som kjenntes HELT ut som jevne spark for ca 2 uker siden, men det var i navle høyde og helt ute på høyre side. Er det ikke vanlig å kjenne det under navlehøyde i starten? Er så rart, for med nr 1 kjente jeg det så tydelig.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2007 #9 Skrevet 20. desember 2007 Det er vel ikke sånn at jeg kjenner liv sånn hele tiden, men er i uke 14 og mener jeg har kjent det av og til. i 1-2 uker.
#Aurora har tre gutter# Skrevet 20. desember 2007 #11 Skrevet 20. desember 2007 Her så kjente jeg liv etter jeg har vært på ul da var jeg 17+5,men kjente det ikke godt.Morkaken lå i veien.Men no kjenner jeg det veldig godt er 20+6
Tasso Skrevet 20. desember 2007 #12 Skrevet 20. desember 2007 Morkako mi låg i veien, så kjente ikkje spark før i uke 20. Kjente i uke 16-17 første gang eg va gravid. Men kjente at da va nett som om noken snudde seg rundt inne i magen før uke 20, men usikker på om det va fosteret.
C Skrevet 20. desember 2007 #13 Skrevet 20. desember 2007 Hei. Har kjent liv fra uke 16. Er 21 uker på vei i dag, og ser tydelig utenpå magen når babyen sparker. Pappan og storesøsteren har også kjent spark ved å holde på magen min. Har foranliggende morkake.
Hvitkløver2020 Skrevet 21. desember 2007 #14 Skrevet 21. desember 2007 Kjent liv fra uke 17. 25+2 i dag og han er veldig aktiv=)
Realisten Skrevet 21. desember 2007 #15 Skrevet 21. desember 2007 Hei Jeg kjente liv i uke 13. Er nå 16 uker på vei og kjenner at det til tider hopper der inne.
Smånetta 14.mai Skrevet 21. desember 2007 #16 Skrevet 21. desember 2007 Jeg har kjent utenpå siden uke 16, men kjente utenpå fra uke 18 med nr 1. Tror dette er meget individuelt. Her inne ble folk litt småprovoserte da jeg fortalte hvor tidlig jeg kjente liv, og jeg lurte på om det var helt på gjordet, men legene på ultralyden, sa at det hadde sammenheng med kroppsbygning og hvor tidlig man kjenner første gangen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå