Gå til innhold

dilemma...

Anbefalte innlegg

Skrevet

På julaften skal både min mor og svigermor feire julen hos oss, og vi gleder oss kjempemasse...

Mitt problem er at..min mor og hennes mann går litt "agurk" overfor mine to barn ang julegaver..i år vet jeg feks at 4 åringen min får vinterdress, to bukser, to gensere, en lekebrannstasjon, en bok, og et par med joggesko....

Mamma og mannen har ikke andre barnebarn og bruker MASSE penger på mine to...det er jo greit nok...

Men svigermor bor alene, jobber på butikk og har ikke så veldig god råd, i tillegg har hun 6 barnebarn å fordele gavene på.. Hun kjøper også veldig fine og ok gaver( i år får 4 åringen ullundertøy og en barnebibel), men i forhold til min mor så "drukner " det litt... jeg aner ikke hvordan vi skal klare oss gjennom gaveopp-pakking uten at svigermor skal føle at det er pinlig.... De årene mamma og de ikke har feiret med oss, har jeg rett og slett ikke lagt alle gavene under treet men åpnet de når svigermor ikke er til stede...

Jeg synest dette er kjempedumt..jeg har ikke lyst å si til mamma at de ikke får gi så masse heller..for de vil jo det bare godt....

WHAT TO DO??? drite i det..og håpe at det går seg til?? hva gjør man??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du kan kanskje forklare det for mor di?

foreslå at barna kanskje kan åpne noen gaver 1 juledag eller noe sånt?

eller tidligere på dagen?

Om ho setter seg selv i svigermor sine sko så er jeg sikker på at hun forstår :)

Bare legg til at du vet hun vil vere snill, men at du ikke vil at svigermor skal føle det pinlig..?

Skrevet

jeg har prøvd....men mamma tror ikke noen tenker på sånt. og at det er bare jeg som vil reagere...ungene og de andre vil liksom ikke legge merke til noe...sukk...så det kommer vel ikke helt på tale å legge vekk noen pakker....kanskje vi kan pakke opp noen på formiddag før svigermor kommer? ...jeg får ta en diskusjon med henne igjen...

Skrevet

Hvis ikke mora di hører på deg, kan du kanskje forklare svigermor hvordan det har seg, og forsikre henne om at dere er veldig glade for julepresangene fra henne, og at dere skjønner at hun ikke kan gi like mye, siden hun har flere barnebarn.

Ellers syntes jeg det var et lurt forslag å åpne noen av gavene fra mora di tidligere på dagen.

Skrevet

tror vi går for formiddagen....jeg orker liksom ikke noen "alvorlige" samtaler med noen av dem...men kjenner jeg mamma rett så har hun nok noen "formiddagspakker" også..med litt snop og bøker og en film og en liten leke og....JEG BLIR GAL!!!!!!!!!!!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...