Gå til innhold

jeg er matlei!!! noen med middagstips??

Anbefalte innlegg

Skrevet

begynner å se bunnen i lommeboka også forresten.... huff gått mye penger med til gaver.... 2 uker til påfyll av cash... det holder vel, men må leve litt sparsommelig i matveien de neste dagene iallefall, så vi kan kose oss i julen.....

og hva kan jeg servere lillejulaften?? kommer noe familie da også.... helst noe varmt. lurte rett og slett på å bestille pizza men...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

eller taco, hehe

Skrevet

Jeg vil og ha tips! Enkle, forte, sunne og gode middager...

Bestill pizza lille, vel. Alle har forståelse for julestri, travle familier og dagen før dagen!!!

Vi får og innrykk av familie den dagen (fem overnattingsgjester). Om ikke mannen min og søstera hans hadde tatt alt ansvar og organisert middag den kvelden, hadde jeg glett ringt Dolly - min lille venninne i nøden...

;)

Skrevet

Stek 1 pakke kjøttdeig, bland i 1 pk fajitakrydder, 1 liten løk og 1 rød paprika.

Legg en pose salte nachochips utover et stekebrett med bakepapir, bre kjøttdeigblandingen utover og strø ost på. Stek på 200 grader til osten har blitt litt gylden.

Server med salsa og rømme.

Om du ønsker det skikkelig hot kan du legge jalapeños på kjøttdeigen før du strør osten på, og servere med extra hot salsa. :)

Det er nydelig!

Skrevet

Spørs om du skal ha lett eller tung mat.

Jeg syns pasta de parma gryte er veldig godt. Ungene elsker det også, og er fryktelig lett å lage. (og jeg liker ikke pasta de parma posen alene engang... )

Lag en stor pasta de parma pose etter anvisning på pakken.

Del en brokkoli i passe små buketter og legg dem i bunn av en ildfast gryte. Legg pastaen over når den er ferdig.

Stek en pakke eller to med bacon i biter og legg over, før ost strøs over.

Stekes ved 200grader i 20-30 min.

Jeg pleier å servere med salat og hvitløksbaguetter. Deilig, enkelt og lett (julaften pleier det jo å være så tung middag)

Skrevet

Vi har man tradisjon på grøt på lillejulaften.

Billig og enkelt :)

Billige middager:

Fiskeboller i hvitsaus/karrisaus.

Fiskesuppe/annen suppe med baguetter til

pasta med hvit saus/ pasta di parma (tilsatt sopp, paprika og løk) med baguetter til.

Pita brød med digg fyll.

Laks/ørret enten med tagliatelle pasta evt i folie med potet, gulrøtter, purreløk

Skrevet

hørtes godt ut, må prøve det en dag, men hadde taco i går, så ville gjerne hatt noe annet. mulig jeg bare rett og slett kjøper en pakke hamburgere og en pakke hamburgerbrød, siden jeg har så mye salat igjen fra i går.... hmm....

Skrevet

når vi skal ha mange mennesker og ting skal gå fort bruker jeg ofte å lage fyllte baguetter...

vi tar hatting mini flutes og tiner de opp på benken. Så tar jeg toro pizzafyll med tomat og løk, koker det opp som det står på pakken, putter kjøttdeig i...en pakke rekker faktisk til VELDIG mange... bruker også en boks med mais, en boks med hermetisk sjampinjong, og en hakket løk oppi....koker det en liten stund...

så snitter jeg baguettene på toppet...tar fyll i ...setter de side om side i en ildfast form eller i den store dype pannen til ovnen,,,,strør revet ost over , og steker de til de er varme og sprø og gyldne...alltid stor suksess hos oss...varmt og godt og veldig enkelt... alt er gjort på max 45 minutter....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...