*lykkelig mamma* Skrevet 19. desember 2007 #1 Skrevet 19. desember 2007 Dattera mi skal feire halve julaften sammen med pappan sin i år. Det som er problemet er at hun også har bursdag på julaften(fyller 5 år) å er hos meg kun til klokken er ett. På den stunda blir det veldig masse gaver. Da hun kom til meg ifjor kl ett var hun helt utslitt å hadde ingen glede av en "ny" bursdag og julefeiring. Måtte sove noen timer etter å ha skreke en god stund først. Ville dere ha gitt henne julegavene når dere hadde fått henne igjen 4.juledag hvis det hadde vært deres barn eller lille julaften? Vi kan nemlig ikke sende gavene med da dette fører til mye problemer i ett ellers så komplisert forhold mellom meg og barnefaren.
hemmelig :) Skrevet 19. desember 2007 #2 Skrevet 19. desember 2007 Da hadde jeg aapnet paa lillejulaften eller naar hun kom tilbake. Tror det sikkert blir best for henne selv Og kanskje foreslaatt at pappaen gjorde det samme neste aar.
Ellie30 er høygravid:-) Skrevet 19. desember 2007 #3 Skrevet 19. desember 2007 Uff det er ikke noe særlig med slike dilemmaer, særlig når det er både bursdag og julaften på samme dag! Men hvis man tenker seg juleaften problematikken da, hos meg så har jeg sønnen min annen hver jul og i år er det min tur! Men i fjor så pakket vi opp julegaver på nyttårsaften da vi har en uke hver! Dvs den dagen han kom tilbake til meg! Mange gjør det før juleaften, men det blir litt stress for barna syns jeg, og det ødelegger litt av spenningen! Hadde jeg vært deg så hadde jeg kanskje prøvd å feire bursdagen hennes i forkant av julaften (siden det er bursdag) hvis du ikke har henne, men det går an å spare en eller to overraskelser til selve dagen da! Siden man har til kl. 13! Så hadde jeg ventet med julegaver til 4 dag hvis det ikke var min dag på julaften! Lurer på om du syns det er et godt råd, men jeg tenker på hvor mye stress det kan bli for barnet som du sier! Det blir jo feiring på både den ene og den andre måten (altså hos far og mor) uten at det blir overveldene mye presanger og slikt!
mamman t o.a Skrevet 19. desember 2007 #4 Skrevet 19. desember 2007 hadde kosa meg sammen med den jenta lillejulaften jeg:) hatt noe godt og åpnet litt pakker....
Gjest Skrevet 19. desember 2007 #5 Skrevet 19. desember 2007 Jeg tror nok jeg ville tatt det på lillejulaften eller kanskje aller helst 4.juledag, da hun har fått kost seg med de andre gavene og inntrykkene noen dager, før det blir ny runde. Jeg ville ihvertfall ikke tatt alt på samme dag - det blir nok alt for mye for en liten kropp. Jeg blir nesten sliten bare med tanken selv =) Riktig god jul!
Gjest Skrevet 19. desember 2007 #6 Skrevet 19. desember 2007 Forresten: jeg ville nok gjort stas på henne de timene du har med henne på morgene - kanskje gitt henne én bursdagsgave, og sunget bursdags-sang og spist noe godt. Men fen store feiringen ville jeg spart.
*lykkelig mamma* Skrevet 19. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 19. desember 2007 Tusen takk for mange gode forslag. Tror jeg drøyer til 4.juledag jeg. GOD JUL til dere alle sammen.
Gjest Skrevet 19. desember 2007 #8 Skrevet 19. desember 2007 Jeg ville ha feira julaften med jenta på lillejulaften jeg. Julaftenkos og julegaver. Så hadde hun fått bursdagsgaven om morgenen på julaften. Da blir det ikke så mye fram til klokken ett på julaften og hun får energi til å feire videre med pappaen. Hadde da vært fint om pappaen hadde gjort det samme neste år om det fungerer fint for dere å jenta. Lykke til og god jul:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå