St.Sunniva Skrevet 19. desember 2007 #1 Skrevet 19. desember 2007 Vet han har krav på samvær, men har han krav på overnatting?? Syntes ting er litt ustabilt ennå, så selv om han har hatt henne på 2 overnattinger, så vil jeg gjerne vente litt til...Kan jeg det?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 19. desember 2007 #2 Skrevet 19. desember 2007 jeg syns du skal ringe FVK og får du ikke noe vetugt svar der så bestil deg en gratistime hos advokat igjenom kommunen der du bor og spør h*n hva hun/han anbefaller deg og gjøre. du burde ha noen i ryggen freksempel FVK, helsestajonen eller barnevernet.
St.Sunniva Skrevet 19. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 19. desember 2007 Jeg ringte FVK, men der fikk jeg bare beskjed om at han hadde alle rettigheter, og jeg så og si ingen..Men jeg spurte da aldri om han hadde krav på overnatting. Men sånn jeg leser det på aleneforeldreforeningen står det bare at de skal ha samvær, ikke om det skal være med overnatting eller ikke. Jeg er nemlig litt i frustrasjon over at barnefar allerede etter bare 2 overnattinger ikke ser noe problem i at den nye dama hans overnatter samtidig. Jeg vil jo bare at hun skal være trygg på pappa'n sin først og det å ligge der, før det kommer enda nye elementer inn i bildet. Jeg vil ikke nekte han samvær eller noe, men mener vi bør droppe overnatting akkurat de dagene han har dame på besøk i en liten stund til...til dama og vesla har truffet hverandre litt mer først. De har bare sett hverandre en gang før.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 19. desember 2007 #4 Skrevet 19. desember 2007 jeg tror ikke det betyr noe for dateren din om hun nye dama er der. tenk deg selv om du har besøk av en venn eller noe. det spiller ikke så stor rolle så lenge du er der. sånn tror jeg det blir med far også, datteren din har han som hun kjenner. om andre folk kommer til gjør det ikke så mye så lenge han er der. men det du skriver i tråden på skravle om at hun får mareritt og vokner og er urolig etter overnatting er jo en annen sak. dere har bare hatt ovenatting 2 ganger. har hun sovet noe annet sted? jeg vet ikke så mye om hvordan du burde ta det at hun er utolig osv. men snak med noen som vet. helsestajonen eller FVK eller noe. jeg tipper at de vil si at hun trenger en "innkjøringsperiode" hos far sånn som man må med barnehager og andre nye ting. men som sakt så vet jeg ikke. ring og hør og får du det svaret så må du nesten bare spise en kamel.
St.Sunniva Skrevet 27. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 27. desember 2007 Hun trenger nok en innkjøringsperiode ja, men det var i den forbindelse jeg kanskje tenkte at det var best for henne om det bare var barnefar der i begynnelsen, og at hun heller kan bli kjent med den nye dama sånn litt etter litt når han har samvær på dagtid. Siden de ikke bor sammen (eller at dama bor her i nærheten i utgangspunktet) så har jo ikke vesla fått hilse ordentlig og blitt kjent med henne engang.
Hannemor Skrevet 28. desember 2007 #6 Skrevet 28. desember 2007 Unnskyld å måtte si det, men både i dette innlegget og et tidligere, så gir du egentlig inntrykk av at det er at dama skal overnatte som er problemet. Dette har du ingenting med. Hva far velger å gjøre eller ikke gjør under samvær er hans ansvar. Og barn er urolige både før og etter samvær. Det er helt normalt. Har hatt det slik med 3 barn. Svelg kamelen, bruk tiden til å kose deg og ikke tenk på hva som skjer hos far. Kan formidle det jeg fikk beskjed om med minste i forhold til samvær hos far: Om barnet har det rolig, trygt og godt hjemme der det bor, så vil ikke en ikke bra ting hos far skade. Det er det daglige som er viktig for barnet. Og for dette barnet gjaldt det alkohol og rus. Så tror ei dame vil gå bra jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå