Gå til innhold

Smøring av underliv, bringebærbladkapsler, osv.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet at dette er mye stilte spørsmål, men jeg har selvfølgelig glemt svarene.

Hvordan var det med smøring av underliv? Når skal man begynne, hvor ofte og med hva? Mener å ha hørt at både mandelolje og jordnøttolje kan brukes, men hvilken er best? Og hvilke deler av underlivet er det egentlig man smører inn (må ha det inn med teskje)?

Har vært og kjøpt bringebærbladkapsler, men vet ikke helt når jeg skal begynne å ta dem. Har hørt så mye forskjellig. Synes seks om dagen var veldig mye, men rekner med at det er den mengden som skal til. Tar dere seks kapsler om dagen pluss bringebærbladte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skal man smøre underlivet???

Skrevet

Etter det jeg har forstått kan det være lurt å smøre underlivet den siste tiden før fødsel (fra uke 34?) for å hindre revning.

Skrevet

Jeg kjøpte en grusom salve (husker ikke navnet) som jeg ble anbefalt av jordmor og smøre meg med da det var ca 1-2 måned igjen til termin. Dette for å unngå og revne for mye. Smørte meg et par ganger, og syns det var pyton. Etter fødselen måtte jeg kun sy to sting. Tror derfor ikke det med smøring har så mye å si. Denne gangen har jeg droppa det helt. Viktig å bruke god tid under pressriene (dersom det lar seg gjøre) slik at åpningen tøyes litt og litt.

Skrevet

Vet ikke noe om smøringen og sånn men bringebær kapsler har jeg begynt på.. Akkurat begynt på dem og er i uke 40, men jordmor sa man ikke skulle begynne på de før man hadde iallefall 3 uker igjen til termin..

Det står 2-3 kapsler 2 ganger daglig på boksen, jeg selv tar 2 om morgenen og 2 til kveldsmat.. Tror det er litt for sent for meg å begynne på de nå men det er jo sundt også da :) så jeg skal fortsette å ta de etter fødselen også.. leste litt om bringebær kapsler på nettet og der sto det at det var bra for amming også..

Skrevet

Jeg smører meg hver kveld med Fødselsforberedende olje fra Weleda. Den skal være spesielt sammensatt til nettopp dette bruket og jeg har ikke opplevd noe ubehag. Det er mellomkjøttet som skal smøres, altså partiet mellom vagina og anus. Ikke akkurat stedet man har massert mest før kanskje, men hva gjør man ikke for å forebygge revning?:)

Det står på flasken at man skal begynne i uke 34. Bruker ca femten dråper til sammen og masserer i underkant av fem minutter, men det må jo være en smakssak for hver enkelt.

Ang bringebærkapsler skal jeg kjøpe i dag og kan komme med oppdatering hvis ingen har kommet med det i mellomtiden.

Skrevet

Jeg har lite tro på det, og kommer ikke til å styre med dette......Livredd for å ende opp med diverse plager som følge av all oljen i stedet. Tåler knapt såpe.....Men for all del, mulig en kan forebygge de små riftene men det er vel ikke de vi er mest redd. De store tviler jeg veldig på.....Håper det beste og regner med å bli sydd pent sammen i verste fall.......

Skrevet

Jordmødrene på Ullevål sier at de ser at de som smører i snitt revner mindre enn de som ikke gjør det. Derfor har de begynt å anbefale det der i alle fall.

Kommer nok an på mange ting om det skjer eller ei, men det skader jo ikke å prøve å forebygge:)

Men hvorfor spiser en bringebærkapsler? for å få i gang fødsel? Ikke hørt om det jeg.

Skrevet

Bringebærbladkapsler skal man vel ta for at fødselen skal få et normalt forløp. Også hjelper det vist til at livmoren trekker seg raskere sammen etterpå. :)

Har akkurat kjøpt en boks jeg.. 100 kapsler, 2 kapsler 3 ganger for dag.. Så da blir det nesten 3 uker med kapsler.. :) Så har ikke begynt enda.. Skal til JM i morgen, så tenkte å spørre der, om når jeg skal begynne med de..

Skrevet

a-ha, da er det oppklart. tusen takk for svar:)

Har lurt på dette ei stund:-)

Skrevet

Hei!

Vært på handel, men jenta i helsekosten visste ikke når vi skulle begynne på kapslene. Legger ved teksten fra www.terapi-consult.no som importerer Solaray.

Tenker jeg begynner nyttårsaften, sånn at babyen blir -08 baby dersom de skulle ha veldig god effekt på meg:) (termin 21. januar)

Solaray Red Raspberry Leaves

Fødselsurt

Red Raspberry Leaves (bringebærblad) har sammentrekkende egenskaper og anbefales derfor de 3 siste månedene av svangerskapet. Den kan også brukes i tiden etter fødselen. Plages du av menstruasjonssmerter kan tilskudd av bringebærblad hjelpe.

Bruksområde - Kvinnens produkter

Anbefalt dosering - 2 - 3 kapsler 2 ganger daglig med mat eller et glass vann.

Innhold

En kapsel inneholder:

400 mg bringebær blad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...