@nemone Skrevet 19. desember 2007 #1 Skrevet 19. desember 2007 Hei, jeg holder på å lage Glassmestersild til jul - min kjære er så glad i sild. Selv kan jeg ikke utstå det, så jeg vet ikke helt hva slags konsistens silda egentlig har. Nå holder jeg på å vanne ut spekesildfileter i melk for å få ut saltet, men det jeg lurer på er: tar man ut alle beina i filetene, eller er de så små at det ikke gjør noe? Lagde sild i fjor også, og da nappet jeg ut beina med en pinsett, men det tar inni granskaugen lang tid... Så spørsmålet er: er det nødvendig? Noen som har erfaring med nedlegging av sild?
ana baroma Skrevet 19. desember 2007 #2 Skrevet 19. desember 2007 Jeg tar ut alle beina:) Det smaker best...
Himmel og hav Skrevet 19. desember 2007 #3 Skrevet 19. desember 2007 Hvis beina er veldig små og myke, så lar jeg de være, men om de er stive så tar jeg de ut. Kjenn litt på de, og tenk om du ville lagt merke til dem når du spiste de. Skal legge ned sild i dag jeg også!
@nemone Skrevet 19. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 19. desember 2007 Tusen takk for svar, da finner jeg fram pinsetten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå