Gå til innhold

Når skal dere si det til kommende besteforeldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihei!

Har jo nettopp fått vite at jeg er gravid, men når skal dere si det til kommende besteforeldre i forhold til hvor langt dere er på vei?:) Har ikke helt greie på hva som er "normalt" der jeg=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom man ikke er i gang med lege, UL eller annet, at man bare vet man er gravid altsaa - paa normalt vis =o) - saa er det mange som sier det rundt uke 12, evt foer dersom de velger det selv da. Er jo saa vanskelig aa holde hemmelig... =o)

Selv har jeg sett spiren tre ganger paa UL, senest i gaar (av grunner da, ikke bare fordi jeg er nyskjerrig) og legen sier alt er greit og fint og at jeg ikke - for min del, etter saa mye kikking - trenger aa tenke paa uke 12 som den magiske grensen, saa vi sier det naa til jul vi, da vil jeg vaere 10 uker avgaarde.

Jeg har skravlet til venninner for lengst jeg da, men ikke til familie.

Lykke til! De blir nok glade.

Skrevet

Jeg er 12 uker i dag. Siden vi er så nære har vi bestemt oss for å vente til jul med å fortelle det.

Kollegene mine har visst i noen uker at jeg er gravid (ble konfrontert med det samme dag som julebordet, og jeg gadd ikke lyve..Så da ropte hun det ut til alle de andre at det var gode nyheter!!! hehe)

Vennene våre er jeg redd finner det ut på lørdag, da er vi bedt i nissefest. Det er ikke unormalt at jeg ikke drikker, men at jeg ikke tåler røyk er nytt, da jeg røykte selv frem til august, samt at jeg har begynt å få bittelitt mage...

Skrevet

jeg har vært gravid to ganger før da..var med en annen far..

første tabben gjorde jeg med nr 1..ville vente til uke 12 da jeg har vært med lege

MEN ei uke før så lak det jo ut så den kommene farfar fikk vite det av ANDRE!!! ble spurt skal du bli bestefar?!?

For jeg har en jobb der jeg røper meg veldig at jeg er gravid..for det første må jeg unngå tunge løft..så er somme plasser jeg ikke kan stå (jobber i produskjon)

SÅ det jeg absolutt røpet meg på var at jeg måtte gå ut hver dag i 1. økta for jeg holdt på å svime av..så da var det jo mange som fattet mistanke ja..

med ho andre sa min ex (daværende samboer) det til foreldra med engang!! det var jo ikke min plan da hehe..var tenkt å vente til uke 8 jeg da..

Så jeg trur jeg må si det i uke 8 nå også, så de ikke får høre det av andre..vil jo gjerne si det selv.

men søstern og 3 nære venninner av meg har allerede fått vite de..så hemmelig greier jeg ikke å være nei hehe..

Skrevet

Saa deilig aa faa den reaksjonen paa jobb da, som en utropt staalende nyhet Icsi!! Helt rette maaten det, og utrolig koselig, saa kunne du bare sitte der og bli feiret, saann skulle alle hatt det... =o)

Skrevet

Har sagt det for lengst, sa det vel omtrent med en gang testen var positiv :) Er ikke så opptatt av dette med å holde hemmelig i tolv uker, har mistet før og det var veldig godt å ha forståelse hos de rundt meg når jeg var lei meg i etterkant av den sa'en. Så synest det er helt greit at de vet, enten det går den ene eller andre veien :)

Skrevet

igrunn enig med deg småtrollet,snuppa & spire.

Greit at de vet at man har mistet også og vet hva som plager en.

Jeg skal hjem til foreldra mine i jula, siden jentene mine er med faren og samboer er på sjøen..

Så om jeg greier å holde tett det vet jeg ikke enda hehe..veldig lyst å si det da:)

Skrevet

jeg skal si det til mamma og pappa etter jul har jeg bestemt meg for. vil ikke ødelegge julen deres med at de skal beskymre seg for meg. i tillegg må jeg ha dne uken for å "manne meg opp", sidne jeg gruer så veldig til å si det, og høre deres reaksjon. huff.. typen kan velge når han sier det til sine, men han som foreslo at han skulle vente etter nyttår, og jeg syns det var en god ide. Så sier jeg det til venner etterpå, fordi mange av venninnene mine har tatt abort, og snakker hele tiden om at de ikke skjønner sge på jenter på vår alder som ikke tar abort. Så jeg skal ikke si det til dem før etter 12. uke. orker ikke sånne diskusjoner, for de har uansett ingenting de skulle ha sagt, eller påvirke meg. om mitt barn skal bli abort eller ikke

Skrevet

vi skal si det på julaften =)

Da er jeg 7+4, og vi skal begge ha våre foreldre hos oss på julaften. SÅ vi tenkte det var hyggelig at de får vite det samtidig..

Er veldig spent, og mannen min er helt i 100... Jeg for min del er litt mer nøktern, for jeg vet jo at det også kan gå galt... MEN, får tenke positivt og regne med at det går bra =) uansett er det jo ingenting man kan gjøre for å unng¨at det går galt.

GOD JUL alle sammen =)

Skrevet

Vi forteller det på lørdag. Siden vi skal feire jul hjemme hos mine foreldre, så sier vi det til hans foreldre når vi er innom der med gaver på vei hjem til mine :) Vi er 12 uker i romjula og har vært på første kontroll hos legen, så det er jo på tide å fortelle det uansett egentlig.

Kan blir mye tårer og styr på lørdag, så det er vel bare å stålsette seg. Neida! Det blir kjempekos å endelig kunne fortelle det. Kanskje det blir litt mer virkelig for oss også?

Skrevet

Vi skal si det il svigerfamilien på julaften, gleder meg så masse. Da er jeg 10 + 5. Min kjæreste har sagt det til en god venn og jeg har sagt det til en annen på jobben som også har prøvd lenge, hun er 2 månder lengre på vei en meg. Skal si det til min mor når jeg kommer til Norge, da er jeg 13 uker på vei. Skal også invitere mine venner på middag og si det til de da :)

Skrevet

jeg og min kjære sa det til hans foreldre dagen et vi fant det ut,og er i dag 18uker på vei:) og foreldrene mine fikk vite det samme dag osm jeg fant ut jeg var det:) har fra før av en sønn på snart 6år:)

selv 25:)

Skrevet

Vi sa det samme dag vi testet positivt :o) Hyggelig at familien vet det, synes jeg. De er jo bare supersøte alle sammen :o)

Skrevet

Vi fortalte deti gårr og jeg er bare 5 uker på vei:-)

Hadde egentlig tenkt å vente en stund men så var det så mye snakk om en felles utenlandstur til sommeren og da syntes vi at dem burde få vite sånn at ikke turen ble lagt for nært ternin....

Skrevet

Vi har fortalt til de kommende besteforeldre denne uka, nå er jeg i uke 8. Men de har fått munnkurv. Vi har mista før, og jeg er så redd for at noe skal gå galt igjen. Har også måttet alliere meg med et par jenter på jobben, men etter nyttår må jeg nok bare si det som det er til sjefene også, da jeg sliter mye med kvalme. Men det er lissom den 12 ukers grensa jeg har hørt at mange bruker...

Skrevet

Vi har aldri greid å holde oss til uke 12. Gjør nok ikke det denne gangen heller. Har opplevd at 12-ukersgrensa ikke er ensbetydende med at alt går bra. Er godt å ha noen å dele med - også hvis det skulle gå galt igjen. Er allerede 3 venninner som vet det, men ikke familien. Venter lenger med dem, for jeg orker ikke at faren min skal bli så bekymret for meg hvis jeg skulle miste igjen.

Skrevet

Vi skal fortelle det til besteforeldrene på lørdag. Da er alle samlet hos svigers til middag! Har ellers fortalt det til fire venninner. Jobben får vite det rett etter jul. Var på tidlig UL denne uka og alt sto bra til med spiren. 3.1cm og hjertet banket! Er 10 uker nå.

Skrevet

Hei! Vi fortalte det med en gang vi fant det ut vi. Skrev en lapp til alle hvor det stod at de skulle bli bestemor/far :) Var bare 5 uker på vei da jeg fant det ut, men hadde aldri klart å holde det inni meg til uke 12! Nå er jeg 9+5 og nå vet vel egentlig de fleste det :P

Lykke til og god jul! :D

Skrevet

Blir nok til at mamma og pappa å resten av slekta mi får vite det no i helga, har nettopp snakka med mamma på telefon og fått nok ein gong høyre om kor klar ho er for å bli bestemor. Reknar eigentleg med at mamma ser på meg at det er noko annleis ganske med ein gong ho ser meg, trur ho har baby-radaren på. Foreldra hans får nok vite det i romjula sidan mine foreldre får vite det. Går i helga over i 9.svangerskapsveke, er omtrent 7+4 i dag - sann ca.

Skrevet

Mamma fikk vite det i går, og resten får vite det julaften. Da ser jeg alle. Er da i uke 5, så forteller det med en gang med andre ord.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...