Gå til innhold

Ringe før eller etter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gitt en lapp til sambo som han har i avtaleboka si som står nr til folka vi skal ringe når jeg skal føde..

Men lurer kanskje på om jeg vil at dem skal vite det NÅR gutten har kommet.. Men bestevenninna mi kommer til å bli skikkelig skuffa hvis hun ikke får vite det før, og mormor gleder seg så fælt(mer enn mamma) for hun skal jo bli oldemor for første gang så hun må nesten få vite det..

Så hvis vi gir beskjed til dem så kommer dem til å si det til resten av folket, og da blir de skuffa for at dem ikke fikk vite noe..

Har liksom ikke lyst til at mobilen skal ringe hele tiden, sambo har vel nok å gjøre enn å ta telefonen.. hehe..

Hva har dere tenkt til å gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal ha keisersnitt i februar/mars, ikke fått dato enda. Kun meg og mannen min skal vite den datoen, og min søster som skal passe de to andre barna. Vi skal ikke si noe før alt er over, det er hele moroa:-) Noe hemmelig må en kunne ha syns jeg. Men er jo selfølgelig opp til hver enkelt hva en syns er greiest.

Skrevet

Kommer til å gi beskjed når det er overstått. Kanskje hvis det skulle skje noe innen 14 dager at pappa må passe hunden våres for han er nyoperert. Da får jo han og mamma vite det hvis det setter i gang. Ellers har jeg en veninde som har termin en uke før meg, så hun får beskjed hvis jeg får tid til å si fra:)

Skrevet

Jeg har også tenkt mye på dette, og jeg har kommet frem til at vi IKKE ringer noen før alt er over. Som du sier orker vi ikke at telefonen ringer ustanselig, og med min svigerfamilie sitter de plutselig på venterommet! Dessuten er det jo kjipt å ringe og melde om at fødselen er i gang hvis det er falsk alarm, og man blir sendt hjem igjen...

Skrevet

Hadde garantert ringt etterpå, når man føder har man nok med seg selv altså.

Skrevet

Takk for svar.. Tror vi går for den å ringe etter.. Sant akkurat det med at man kanskje blir sendt hjem igjen og at det var "falsk alarm"..

For 2 uker siden så kjentes det ut som det lakk fostervann og vi ringte til bestevenninna mi, hu satt og grein og var helt fra seg til jeg ringte henne og sa det ikke skjedde noe mer.. Og vil jo ikke hu skal sitte å røyke som en skorsteinspipe og grine heller.. Så vi ringer etter så får dem bare bli så sure dem vil.. hehe.. får håpe det skjer på natta da så dem skjønner at vi ikke kunne ringe da :) hehe..

Skrevet

Anbefaler og ikke ringe noen før det er over, mange mener det er et stressmoment, og de hjemme sitter og venter og venter. Har hørt om noen som troppet opp på sykehuset, før fødsel var over, og det ble litt vel mye. Vi skal ikke si til noen, bare de som skal passe 1.mann.

Det kan jo ta to dager fra det starter, og da føler men jo at man må oppdatere etterhvert, litt slitsomt tror nå eg :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...