Gå til innhold

Da har jeg kuttet all kontakt med pappa...:-/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Se tidligere innlegg fra i går om du er interessert: http://www.dinbaby.com/forum/thread/136329915.

Sendte han en lang melding i går om at jeg ikke ville ha kontakt med han om han ikke ga meg en oppriktig unnskyldning. At han ikke var der for meg når jeg trengte han mest og at han fikk se å gi meg respekt om han ville ha meg og marcus i livet sitt.

Fikk svar nå nettopp;

"Den er grei. Du skal ikke jobbe mer for meg. Glem logoen."

(Har jobbet litt for han i det siste og holdt på å designe en logo for det nye firmaet hans.)

At det går an å være så hjerteløs.:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, trasig. Var det din pappa, eller marcus sin pappa?

Skrevet

det var min..

Skrevet

Er først og fremst sjokkert over at voksne folk kan oppføre seg slik!

Men du skal nok se at svaret hans kom nok som en reaksjon på at han ble såret.. Det er jo HELT umulig å ikke bli såret av å miste kontakt med datter og barnebarn..

Huff, for en vond situasjon du er i.. Man blir så sårbar når man blir behandlet på en slik måte av sine foreldre..

Sender deg en god klem, og håper du klarer å nyte julen og kose deg alikevell!

Skrevet

Kjedelig og ufattelig trist situasjon.

MEN; utfra de innleggene du har skrevet om familiesituasjonen din synes jeg hverken du eller moren din er noe bedre enn faren din.

Moren din var jo selv utro med faren din. Ergo burde hun kanskje holde sge for godt til å bli så rasende fordi han er utro med en annen. Hun hadde jo selv "vært med på leken" med han.....

Du sier selv at du hadde liten kontakt med både faren din og moren din og søstrene dine da du flyttet på hybel. Men i innleggene dine er det kun faren din som får gjennomgå for det, Mens du forsvarer moren din som blir dårlig behandlet av sin mann (din far). Hvorfor frsvarer du moren din, men hakker på faren din?

At faren din ikke nevner at han har ny dame, kan jo ha flere årsaker. Kanskje han ville vente med å fortelle deg det til han var mer trygg på deg og den kontakten dere nå var i ferd med å etablere? Kanskje han var redd for at du ville bli sint og såret?

Du sier du vil han en unnskyldning fra han fordi han har behandlet deg dårlig. Krever du det samme av de andre i familien din også? Igjen; hvorfor er det bare faren din du hakker på??

Har du prøvd å snakke med han og forklare hvordan du føler det? Utfra svaret han sendte deg så skjønner jeg at han er såret over hva du nå gjør. Personlig synes jeg ikke det er spesielt modent å bryte kontakten med noen ved å sende en melding.

Uansett; lykke til. Håper virkelig at ting ordner seg for deg og dine:)

Skrevet

Leste nå alle dine 3 innlegg og ville bare si at du er utrolig flink som kom deg på fotan igjen etter hard ungdomstid!!!!!!!!!!!

Det at du "får vite alt sist" er jo kanskje pga du selv har før sagt at du ikke vil ha kontakt??? Eller at du er yngst (mye yngre) og da blir du holdt for og skjermet som en baby selv om du selv er blitt stor...

Men, det jeg ville si er, en ting er forholdet mellom deg og foreldre. En annen ting er forholdet mellom foreldre.

Ting skjer (og det vet du jo selv), folk er utro, går fra hverandre osv. Du er jo voksen nå og bør vite at forhold er ikke bestandig så enkelt.. Du bør ikke klandre han for at han gikk fra mora di til fordel for en annen -det er noe mellom dem to. Men altså skjønner godt at du blir forbannet for at han var utro...

Nå er det jo.... sånn at du fikk vite i går at han er en hjerteløs drittsekk mot deg og, og da er det bare å puste dypt inn og dritte i det.

Gjør som jeg gjorde i min tid: KONSENTRER DEG OM FAMILIEN DIN -SØNNEN OG MANNEN/SAMBOEREN (?). SÅNT AT DERE HAR DET GODT OG AT MARCUS VOKSER OPP TRYGT OG SLIPPER Å VITE OM SÅNT HELVETE.

Sønnen din er det universet ditt bør dreie seg rundt. Resten dritter du i!

Og fortiden din er jo beviset på at du er sterk nok til det!

Stoor klem til deg og aller beste ønsker!

Skrevet

Den faren din er jammen egoistisk. Tydelig at han tenker mer på seg selv enn på sin egen familie.

Synst allikevel at uansett hvor flat pannekaken er så har den to sider. Du har vel bare hørt din søsters del av historien? Hvorfor ikke ha en samtale med han? Istedenfor å skjelle han ut på en tekstmelding?

Ikke lett for en liten jente å høre forledrene sine krangle,men samtidig vet ikke et barn alt. Hva er bakgrunnen? Og hvorfor har du noe med samlivet til dine foreldre?

Man krever ikke en unnsyldning, og sier at om du ikke får det så får han ikke lov til å se barnebarnet sitt. Stakkars Marcus....skal ikke han få bli kjent med morfaren sin fordi du er sint?

Hele historien får meg til å stusse på hvor umoden enkelte mennesker er. Hadde min far hatt et forhold på si så hadde ikke jeg noe med det å gjøre. Som du sier så har moren din visst om dette. Og hun har jo ikke fortalt noe videre.

Selv om du ikke liker oppførselen hans så må han jo han få leve sitt eget liv.

Skrevet

fy faen....for en dritt..!!!!!!!!!!!!

vet ikke hva mer jeg skal si..

stakkars deg..

Skrevet

Må si meg enig med Kamomille her.... Tror det er på tide "å bli voksen" - samlivet til dine foreldre har du overhodet ikke noe med, mener jeg da... En sak har alltid to sider - og det virker jo som om de har "skyld" begge to - og husk at du uansett ikke har fullt innsyn i deres liv.

Hva vil du egentlig at faren din skal gjøre??

Skrevet

Enig med kamomille og solstråle.

Ta en telefon til faren din, og be om en lunch med han. Du er glad i han, og han er glad i deg, dere kan møtes på halvveien.

Ta godt vare på de du er glad i, du vet aldri når du mister dem. Og om du er forbannet på han, så ikke frata sønnen din muligheten til å ha en bestefar! Det blir for dumt!

Skrevet

Skriver under på kamomille, solstråle og mamma`n til Emma her jeg.

Skrevet

Da har jeg lest alle tre trådene dine. Og jeg må si du virker som en utrolig ressurssterk og flott jente, til tross for at du har hatt alle odds mot deg i de siste årene...

Jeg har selv opplevd et overgrep som holdt på å ødelegge mye for meg. Når det gjelder familieforhold er jeg veldig priveligert, så de samme problemene som deg har jeg ikke hatt. Men jeg har venner og øyne og ører i hodet, og jeg vil gjerne gi deg følgende råd:

Du har en egen familie nå. Du har et barn og en mann, og DETTE er din familie. Det er her du skal legge alle ressurser for å skape trygghet for gutten din, for å bygge opp det grunnlaget han trenger for aldri å komme isamme situasjon som mamma'n hans har vært. Snu det negative til positivt: tenk på hvor heldig dere er! Din bakgrunn gjør at du er klar over mange av fallgrubene man kan havne i som familie - du vet hvordan du IKKE vil at ting skal være, og kan dermed ta bevisste valg som fører riktig vei. Fokuser på det gode du har, og steng ut det andre. Du har en mamma, og minst en søster som så vidt jeg har skjønt er helt ok.

Ang. "maset" fra din mor: La mamman din få være mormor, men husk å sett klare grenser. OFte er problemet med besteforeldre at de så gjerne vil gjøre ALT for barnebarna sine, og dermed tar litt av.... Hva med å "lure" henne litt? Dvs inviter henne på besøk istedet for å vente på at hun skal banke på døra? Hvis hun blir invitert, blir de "ekstrabesøkene" færre, men bestemor blir minst like fornøyd! Det vet jeg av erfaring :) "mamma, jeg tenkte å bake litt idag til jula, hadde vært SÅ koselig om du kom og holdt meg og marcus med selskap i ettermiddag!" Det varmer et mammahjerte skal jeg si deg :) Og når de føler seg til nytte, maser de mindre også! to fluer i en smekk ;) Gjør gjerne det omvendte også, ring og spør om du og marcus kan komme på besøk. Så får du litt ro i heimen også, så ikke alle besøkene blir hos deg. Tilby henne å sitte barnevakt, om så bare for en time eller to mens du gjør ærend.

Ønsker deg lykke til! Minner deg også om at jula er en mangetusenårig feiring av at sola snur, at vi går fra mørke tider til lysere tider. Kanskje det kan være en fin symboltenkning for deg nå :) Legg mørket bak deg, og se fram til en lysere tid der ordet "familie" igjen får et positivt fortegn :)

KLEM!

Skrevet

huff, så trist da!!!:/

dette kan ikke være enkelt...

håper dette ordneer seg en dag, for alle sammen...

famileien er VIKTIG!!

Skrevet

Signerer ka-ping.

Ikke bry deg om de som mener du har valgt galt her heller, de kjenner deg ikke. Jeg kjenner deg heller ikke, men har stor tro på at man velger rett når man velger med hjertet, og det tror jeg du har gjort.

Klem til deg:-)

Skrevet

Vel, vil vel ikke si at dette valget virker spesielt gjennomtenkt..... :-/

Skrevet

Takk for klemmen :) Tvilte sterkt på at jeg skulle klare å nyte jula tidligere i dag. Men nå har jeg vært ute en tur og møtt to venninner, også kommer bestevenninna mi nå snart også er det julekonsert i kveld. Bare jeg holder meg i aktivitet så går det bra :) Så nå ser jeg frem til å kose meg masse masse! God jul til deg og dine :)

Skrevet

Så godt at du har fått snakket med noen venninner! Det hjelper alltid å få snakket ut med noen som kjenner deg godt. Her inne får du jo svar som er litt "utenom virkeligheten" fordi vi ikke kjenner deg, og vet alt!

Kos deg på julekonsert, det blir nok hyggelig!

God jul til dere.

Skrevet

Moren min ble da aldri rasende?? Da jeg snakket med henne tidligere i dag forsvarte hun jo faktisk pappa. Mente at jeg bare måtte godta det, for han er jo bare sånn.. Men jeg orker ikke mennesker som er "sånn".

Mamma stakk innom før jobb i dag og da snakket jeg med henne i en times tid. Og det var godt. Hun har unnskyldt seg for hvordan det ble før og etter jeg flyttet ut. Nå har ikke pappa snakket med meg på en respektfullmåte siden jeg var 12, det har jo mamma hele veien (selv om hun ikke alltid stilte opp). Mamma er jo også mer omgjengelig. Søstern min hadde jeg på besøk i går og hun har vokst veldig de siste årene - har jo ikke hatt noe særlig kontakt med henne.

Må også si at det har vært pappa som har vært det største "problemet" på veien..

Nei, pappa utelukket nok ikke å fortelle meg om kjæresten sin pga at vi var i "etableringsfasen". Han har aldri vært særlig ærlig eller åpen. Har spurt han flere ganger tidligere om han har hatt en dame på lur i bulgaria, og da har han sett meg i øynene og sagt nei. Og jeg hadde ikke blitt verken sint eller såret om han hadde fortalt meg om henne da han møtte henne. Heller glad - mamma og pappa kranglet jo så mye så hadde blitt sjeleglad om de hadde flyttet hverandre da. At han hadde noen på si gjorde vel ikke akkurat saken bedre.

Ringte pappa flere ganger i går kveld. Men han er i bulgaria og fikk ikke tak i han. Derfor jeg sendte melding. Var viktig for meg å få ordnet opp i det så fort som mulig, i og med at jeg i tillegg har jobbet litt for han. For jeg visste med meg selv at jeg ikke hadde klart å jobbe med han om vi ikke hadde fått snakket om det og jeg hadde flere ting jeg skulle ha gjort ferdig denne uka. Jeg skrev at han kunne ringe eller møte meg når han kom hjem om han ville snakke. Men pappa er ikke typen som snakker om ting han har gjort galt - for alt han gjør er jo riktig.

Takk, tror faktisk at ting kommer til å ordne seg nå :) Har i flere år slitt med å leve opp til hans standarder, selv da jeg ikke så han så ofte. Nå er jeg endelig fri. :) Skrev melding til han i sta og sa at om han ombestemte seg og ville snakke med meg var det bare å ta kontakt.

Skrevet

Takk :):)

Nå tror jeg du har misforstått litt, for jeg har aldri sagt til han at jeg ikke vil ha kontakt med han. Har møtt han mye i det siste da jeg har jobbet for han. Har en lillesøster på 15 også og hun hadde også møtt kjæresten hans da hun var her.

Bare synes det er litt rart da at når kjæresten hans gjennom fire år først kommer til norge sier han ingenting.

Har helt klart skjønt at forhold ikke alltid er enkelt, og klandrer ikke han for at han gikk fra moren min til fordel for en annen - det er helt ok for meg! Er bare måten han har gjort det på og hvordan har har oppført seg mot meg tidligere.

Koser meg masse med verdens snilleste samboer og denne beste sønnen jeg noen gang kunne fått :D Er deilig å eeendelig kunne føle seg fri fra han - du aner ikke hvor godt føles!!:D Tidligere i dag var jeg ganske deppa. Men nå har jeg vært ute en tur med venninner og ting føles mye bedre.

God jul:)

Skrevet

Ja, han er rimelig ego. Prøvde jo å ringe han flere ganger før jeg sendte melding i går, men fikk ikke svar. Og i meldingen skrev jeg at han skulle ringe meg ellers så kunne vi møttes når han kom hjem. Skjelte han ikke ut på meldinga da :P Føler jeg ihvertfall. Men fikk jo som sagt bare den korte meldinga da, og ikke noen telefonsamtaler eller møte. Så da velger jeg å drite i han og, siden han tydeligvis ikke bryr seg særlig om meg.

Krevde ikke unnskyldning på grunn av at han hadde møtt ny dame - men for hvordan han har behandlet meg de siste årene. Og det at han har løyet til meg i over fire år gjør ikke saken bedre akkurat..

Er ikke så veldig sint på pappa egentlig. Heller frustrert og såret.

Lar han jo leve sitt eget liv - dette har han jo gjort hele veien..

Skrevet

Møte meg og snakke litt hadde vært en begynnelse. Men i stedet fikk jeg bare den usle meldinga. ;) Har sagt at han kan ta kontakt med meg om han ombestemmer seg da.

Skrevet

Tuuusen takk for et langt og fint svar :)

Har to storesøstre og en lillesøster - alle er ganske ålreite :) Hun ene har jeg ikke kommet så godt overens med før i går faktisk! Så nå ordner ting seg virker det som.

Hehe, angående mamma så inviterer jeg henne hit stadig vekk og hun passer marcus 2-4 ganger i mnd, enkelte ganger om natta og. Skal invitere henne mer jeg :P Haha. Takk for gode tips da, ka-ping!

Blir godt med lysere tider!!

Klem til deg og!:) Og god jul!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...