Gå til innhold

Helvetes legesenter....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har de siste dagene slitt med kløe og svie i underlivet, selv etter å ha dusjet og skiftet truse hver dag. Truseinnlegg har jeg skiftet gjerne 2 ganger om dagen.

Så tenkte eg jaja, eg får ringe legen idag og få en akutt time før jul- er jo ikke noe lurt å bli gående med det hvis det er noe farlig. Så ringer jeg idag morges, dit jeg går må en ringe fra morgenen av for å få akutt timer samme dag.

Først sitter jeg i over 30 minutts kø, og ser bare minuttene tikke på mobilen. Det var de inkluderte ringeminuttenen denne månden. Så etter over 30 minutt på vent kommer jeg frem.

Forklarer problemet og sier jeg vil ha eg time hos legen så han kan se på det. "Det høres ut som en soppinfeksjon, så du må bare kjøpe Canesten på apoteket. Er ikke noe legen kan gjøre, du må bare bruke en kur av den også se det an"

Smarte dame, det kunne jo jeg og funnet ut av hvis det hadde vært sopp infeksjon. Men jeg har aldri hatt det før, og aner ikke hvordan det ser eller kjennes ut. Derfor jeg ville ha en legetime. Har dessuten oppdaget små sår der nede med egenundersøkelse med speil.... Og i mitt hode er ikke det bra :(

Jeg er bare såååå redd for at det ikke er soppinfeksjon, og at jeg da kan gjøre vondt verre bare fordi sure damen på telefonen ikke ville gi meg legetime. Men får gå sann hele julen da, og se ka som skjer....

Noen som kan si noen god ord, hjelper ikke med ring legen- for de ville jo ikke hjelpe meg.....

:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta deg en tur på apoteket så fort som mulig idag,og begynn på kremen med en gang,og et lite tips...smør deg inn med kremen bakover mot endetarmen også, og hold deg una mannen i noen dager:-)..Tabletten venter du med til ikveld,putt den inn med fingrene, jeg er ganske sikker på at du vil føle deg bedre imorra allerede,bare husk å smøre deg hvergang du har vært på do.

Prøv å ikke bruke så mye såpe nedentil når du dusjer.

Dette har jeg gjort mange ganger, og det hjelper.

Men bank i bordet...dette svangerskapet har jeg ikke hatt soppinfeksjon...hurra!!!!

Skrevet

Høres ut som akkurat det samme som jeg har. Og ikke blir kvitt. Eller, jeg ble kvitt det, brukte canensten, men etter en mnd kom det tilbake igjen. Men jeg orker ikke å dra til legen og styre med underlivsundersøkelse og greier. Hater det. Så siden det gikk vekk forrige gang regner jeg med at det er det samme jeg har fått nå. Det er jo vanlig når man er gravid at det gjerne kommer igjen. Så jeg skal på apoteket i dag og kjøpe meg en pakke jeg altså..

Skjønner at det er ibehagelig når du føler deg usikker og damen ikke tar deg på alvor. Får håpe på at det er soppinfeksjon du har, eller i alle fall at salven ikke gjør det verre hvis du prøver den. Hvis du er heldig kan du jo kanskje spørre moren din eller søsteren din eller noe. Jeg var veldig ukomfortabel med å prate om sånt både med mor og søster, men en kveld ble det til at mamma tilfeldigvis fortalte (mens vi snakket om svangerskap) at du slet sånn med hemorider i svangerskapene sine. Da ble jeg litt letta siden jeg og sliter med det, og ikke får de vekk. Men hun fikk de vekk etterpå, så håper på at jeg gjør det og. Selv om jeg aldri hadde turt å ta det opp med henne, var jeg ikke noe flau eller noe når hun tok det opp. De fleste damer opplever jo sånne ting, selv om man kanskje ikke prater om det..

Skrevet

Hei!

Har et kjerringråd du kan prøve ut også, vask/smør deg inn med naturell yoghurt/kulturmelk. Den inneholder melkesyrebakterier som vi jenter har der nede for å holde ting i sjakk...har lest at du kan blande det ut med litt vann og sprøyte det inn med engangssprøyte uten spiss også. Leste det i "På vei" av gro Nylander (overlege ved føden på Riksen).

Ikke vask så innmari mye med såpe, bruk heller lactacyd. Ville også hoppet over truseinnlegg, gjør bare vondt verre, du trenger luft der nede. Bruk heller bomullstruser du kan kokvaske, og bytt disse istedet!

Canesten har ikke funket større på meg, da må jeg bruke stikkpillene, og det har jeg hørt at ikke er så bra under svangerskapet?!

Du kan jo prøve legevakta eller ringe og snakke med noen på føden også, kanskje de er litt mer forståelsesfulle enn dama på legekontoret?

lykke til!

Skrevet

I tillegg til å ta canesten kan du også spise naturell yoghurt, i følge legen min skal det hjelpe. Prøv også å være litt forsiktig med sukker de neste dagene, det gjør det ofte verre (ihvertfall i mitt tilfelle).

Har hatt ganske kraftig soppinfeksjon selv noen ganger. Har ikke tittet med speil, men det har vært så ille at klitoris har føltes som om den har vokst til dobbelt størrelse, og bare det å flytte på seg har gjort vondt.

Skrevet

canesten funket ikke på meg, så jordmor sa jeg kunne bruke klotrimazol (eller noe slikt) det vet de på apoteket hverfall. Den hjalp meg veldig pluss at vi gikk til innkjøp av det mykeste toalettpapiret. Gå truseløs så ofte du kan :) Jeg har (bank i bordet) ikke fått det tilbake.

Skrevet

Husk at mannen også må behandles!!!Hvis ikke får du d bare tilbake;-)

Skrevet

HI her igjen...

Jeg har nå dusjet og vasket underlivet med med mild Lactacyd, bruker den som regel i ansiktet jeg da... Så nå sprader jeg rundt uten truse, kun i en kosebukse som skal vaskes ikveld, og har tilogmed vært rett på matbutikken å handlet litt mat. UTEN TRUSE PÅ!!! Sikker på alle merket det jeg da, var litt kald på rumpeballene...

Det føles mye bedre allerede, selv uten at jeg har fått kjøpt Canesten. Sikkert smart å vaske seg godt hver dag og lufte ut der nede...

Skrevet

Leste forresten et sted at man ikke skulle bruke yoghurt naturell fordi dette ikke tok livet av soppen, men holdt den bare i sjakk. Kan ha værti BAM gravid jeg leste det, der er det en Canesten-reklame.

Personlig syns jeg det hjalp veldig med Canestenkrem, men fikk ikke bukt med det før jeg kjøpte stikkpillen (500 mg). Når den fikk virke over natta, var soppen borte. Kommer jo endel pillerester neste dag da :)

Har også sett at flere leger mener det er bedre å bruke lite av vanlig dusjsåpe enn disse intimsåpene. Holder ofte å bruke bare vann. Sjokoldade inneholder ting som soppen lever av, så prøv å spise lite av det en stund.

Skrevet

Hei. Vil ikke skremme deg, men var hos lege av samme grunn som deg.

Startet først med canesten i 7 dager for jeg trodde det var det som var grunnen. Da det ikke hjalp gikk jeg til legen. De tar da urinprøve av deg og tar den til lagring. Men han sa at det kunne være alvorlig derfor fikk jeg med en resept på antiobiotika som jeg skulle starte på med engang hvis det ble verre. Virket som han mente det kunne være urinveisinfeksjon.

Hvis jeg fikk feber, ryggsmerter, eller andre symptomer var det veldig viktig å komme tilbake.

Jeg var der på onsdag og fikk svar på fredag om at de hadde funnet bakterier i urinen min.

Men det var heller ikke bra å starte på antibiotika kur unødvendig når man var gravid.

Så jeg vil anbefale deg å kontakte legen utpå dagen i morgen hvis det ikke har bedret seg for canesten kuren virker ganske hurtig. Ta med urin så de får sjekket det, det tar noen dager å få svar så jeg villle gjort det ganske raskt. Merkelig hun resepsjonisten du kom til altså.

Skrevet

Hei.

Ville bare skrive at det ikke nytter å vaske det vekk. Jo, mer du vasker jo værre blir det. Sånn har jeg og følt det de gangene jeg har fått sopp, at man må vaske og skrubbe, men du må bare komme igang med cannesten med en gang.

Samtidig kan det jo være en infeksjon av noe annet, og det er jo ikke noe bra i det hele tatt, så jeg kjenner at jeg blir utrolig provosert av å lese at en legesekretær skal avgjøre hva som feiler en gravid dame over telefonen!

Jeg fikk iallefal beskjed fra legen min at en infekjson i underlivet absolutt ikke er bra når man er gravid, for den kan "krabbe" oppover.

Skriver ikke dette for å skremme deg, men jeg hadde ringt til føden og forklart akkurat hvordan jeg hadde det, og der tar de deg mye mer på alvor og.

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...