nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 19. desember 2007 #1 Skrevet 19. desember 2007 hun og kjæresten tenker på å få barn snart, og det evige spørsmålet er jo "hva skal de hete?" noen som har noen gode forslag? de er begge norske, og det er ikke mange forslag.... så langt har vi *mamma og mamsen *mamma og mor *mamma og mammy *mamma xxx og mamma xxx (de har lange, tungvindte navn begge to, så den er vel uaktuell) hun liker egentlig ingen av disse, så hvis noen andre har noen gode forslag hadde hun sikkert blitt kjempeglad!!!!!
Gjest irismor Skrevet 19. desember 2007 #3 Skrevet 19. desember 2007 Mamma og mutter`n Har aldri tenkt på at det kanskje kunne være et problem for foreldre i homofileparforhold.
Dronningen! Skrevet 19. desember 2007 #4 Skrevet 19. desember 2007 fikk ikke med det siste... mamma X og mamma Y- med kun forbokstavene:o)
Gjest Skrevet 19. desember 2007 #6 Skrevet 19. desember 2007 Jeg kjenner noen som kaller mødrene sine for mamma og tante. Det er hun biologiske moren som er mamma.
Prinsessa&pøbelr@kkeren Skrevet 19. desember 2007 #7 Skrevet 19. desember 2007 Hm, tenkte mamma og mamsen,men det blir jo egentlig litt feil kanskje at den ene blirr mamma?? det blir jo den som bærer barnet isåfall kanskje... Tror jeg hadde valgt... mammy og mamsen Silje kaller meg mammy av og til, hun hørte ei tysk jente si det til mammaen sin,og jeg synes det er veldig fint,men vil vell egentlig utale det med en m, ma-my, så enten mamma og mamy, eller mamsen og mamy..
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 19. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 19. desember 2007 tviler på at pappa er ett alternativ, selvom det bare er ett navn... mutter`n, ja ) det blir iallefall ikke pinlig for en fjortis. hun var nemlig så redd for at det skal bli pinlig for en på 14 og rope på "mamsen" det skal ikke være enkelt...
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 19. desember 2007 #9 Skrevet 19. desember 2007 Enig med kransekaka jeg =) Siden de har lange og tunge navn begge to altså. Ville brukt mamma + det vanlige navnet dersom det hadde vært korte og greie navn. Eventuelt så kan man jo bruke en annen forkortelse på navnet sitt. Uansett ville jeg brukt mamma til begge dersom det i utgangspunktet er det de ønsker:o) ei venninne av meg er sammen med ei fra Danmark, og når de får barn kommer de til å kalle seg mamma og mor (siden "mamma" ikke brukes i Danmark). Litt enklere da;o)
smakk Skrevet 19. desember 2007 #10 Skrevet 19. desember 2007 Mutter'n er vel rimelig avleggs for fjortiser.. Jeg tror nok at barnet selv "døper om" foreldrene med alderen om de synes tidligere kallenavn blir pinlige. I tenårene kalte jeg mamma mest for hubro og motti, men jeg aaaner virkelig ikke hvorfor. Husker ikke hvordan det begynte. Hva med mamma og mimmi? Eller mammi og mimma?
Gjest Jawhol Skrevet 19. desember 2007 #11 Skrevet 19. desember 2007 de jeg kjenner kalles mamma og mor
solstråle69 Skrevet 19. desember 2007 #13 Skrevet 19. desember 2007 Klarer virkelig ikke de to som skal bli foreldre å finne ut av det selv?.... Barnet har uansett kun èn mamma, så hvorfor ikke bruke mamma, og navnet til kjæresten? Snakk om å gjøre ting komplisert....
EnMamma Skrevet 19. desember 2007 #14 Skrevet 19. desember 2007 Eller hvorfor ikke bare ta det som det kommer. Kanskje faller det helt naturlig når barnet har kommet hva de kaller seg.
Gjest Skrevet 19. desember 2007 #15 Skrevet 19. desember 2007 Eh - barnet vil vel oppleve å ha TO mammaer, uansett hva som er biologisk tilfelle...........
mpmamman Skrevet 19. desember 2007 #16 Skrevet 19. desember 2007 er ikke bestandig man får velge selv;) vi heter mams og papps;) men de finner som regel en måte og si det på selv
selfangerkjerringa Skrevet 19. desember 2007 #17 Skrevet 19. desember 2007 mamma og mami (med lang a) mami er tysk kjælenavn for mamma, jeg syns det er kjempesøtt Eldsta brukte det etter vi kom hjem fra Tyskland (bodde der før hun ble året).
solstråle69 Skrevet 19. desember 2007 #18 Skrevet 19. desember 2007 Endelig var vi uenige igjen Spetakkel! ;-) Hvordan kan du si at begge er mødre? Jeg vil heller sidestille det med en stemor? Mine foreldre er skilt, pappa har giftet seg igjen, men det blir jo ikke min "mamma" - heller ikke om det var der jeg vokste opp og ikke hadde noen kontakt med min biologiske mor?
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 19. desember 2007 Forfatter #19 Skrevet 19. desember 2007 mange gode forslag )
solstråle69 Skrevet 19. desember 2007 #20 Skrevet 19. desember 2007 Er det snakk om adopsjon, så stiller det seg selvfølgelig anderledes. Er det faktisk mulig i Norge å gjøre det?
Gjest Skrevet 19. desember 2007 #21 Skrevet 19. desember 2007 Det viktigste må vel være hvordan barnet opplever det, og jeg tror at barnet fra begynnelsen av vil oppleve begge som mødre, akkurat som andre barn opplever begge som foreldrene sine når de har vært der fra begynnelsen.
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 19. desember 2007 Forfatter #22 Skrevet 19. desember 2007 ja, det er mulig, men det tar visst lang tid... 2 år eller noe... har jeg hørt... er det de kommer til å gjøre, og hvis de vil ha nr 2 kommer hun andre til å gå gravid )
LegallyBlond Skrevet 19. desember 2007 #23 Skrevet 19. desember 2007 Ja, det er lov å adoptere partnerens barn =)
Gjest Skrevet 19. desember 2007 #24 Skrevet 19. desember 2007 Hva med bare navnene? KJenner minst 3 som kaller foreldrene ved fornavn og alltid har gjort det. Virker ikke som noe problem:) (selv om "mamma" er lettere å lære når man er bitteliten:) )
Gjest -<<- Skrevet 19. desember 2007 #25 Skrevet 19. desember 2007 Det vanligste blant de jeg kjenner er mamma og mamma; og så brukes navnet i tillegg når det er nødvendig. Dette funker jo fint med f.eks bestemor og bestemor eller tante og tante, så hvorfor ikke også med mødrene. Ellers kjenner jeg til familier som bruker: mamma "Anne" og mamma "Kari" mamma og mor mamma og mimmi mamma og dadda mamma B og mamma F mamma og mama mamma og abba mamme og umme (i de to siste tilfellene ventet de bare til ungen begynte å kalle dem noe av seg selv)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå