ZamZam Skrevet 19. desember 2007 #1 Skrevet 19. desember 2007 Hvorfor gjør de sånn???? Bor i et muslimsk land og etter ramadan kom det en hel haug med unger på døra og skulle ha godteri fordi det var karneval. De hadde ikke kledd seg ut og ikke gjort noe, de spurte ikke engang pent. De sa "få godt fordi det vi feirer at ramadan er ferdig." Nå er det Eid, muslimsk fest igjen. Nå kommer de på døra, ringer på slik at de vekker minsten som er syk og sier "Det er eid gi oss grunker ( penger) slik at vi kan feste... " Det er ikke barn som kommer, dvs ungdommer. Jeg har vært ute å lukket igjen porten tre ganger allerede, men siden jeg ikke kan låse den for de andre beborene skal inn etterhvert så bare går de rett inn igjen.. Åååå av og til irriterer det meg at hver gang jeg er ute å går skal jeg på død å liv gi penger til alle sammen fordi jeg er hvit, men mannen min jobber faktisk for pengene og de pengene vi tjenner trenger i faktisk. (ja, jeg betaler hver gnagn noen gjør noe for meg så jeg er ikke urimlig...)
Gjest Skrevet 19. desember 2007 #2 Skrevet 19. desember 2007 Det er lov å si nei. Be dem iallefall om å spørre pent. Hadde det kommet en flokk med unger og feiret karneval uten kostyme ville jeg bare ledd høyt og lukket døren. Kanskje de ofte kommer tilbake til deg fordi du er lettlurt?
ZamZam Skrevet 19. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 19. desember 2007 Jeg sier nei og gir ikke ifra meg pengene våre uten at noen eks har passet bilen, bærer varene mine og ligende. Når vi sier nei, sier " men det er jo eid?!" da spør jeg om de ser sønnen min hos dem på halloween og i jula" " Nei det er jo ikke det samme... " Vidre har jeg forklart to av dem hva Eid egentlig er og lurt på om de ville invitere meg hjem til dem på festen. Det å spørre om penger eller godetri er ikke del av skriften det er heller ikke del av tradisjonene de har, det er noe nytt for å få penger eller o godt av oss som er her for å stabilisere landet dere, beskytte dem mot nabolandene og samtidlig skaper de fleste arbeidsplassene her i landet.. Selvføgelig er vi uglesett som de slemme og dumme hvite og jadijadi jadi... Savner vaktbikkja mi nå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå