Gå til innhold

Kva hjelper mot hoste??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min to år gamle gutt har skikkelig hoste. Har vert hos doktor men det var ingenting å gjere sa han. Men kanskje du har eit godt tips????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sliter med det samme på lillegutt her.. Har ikke andre råd, enn at hvis det er mye hosting på nettene, så kan du gi han en paracet, det fikk jeg beskjed om når snuppa var mindre, det bedøver i halsen...Men en kan jo liksom ikke gå å proppe de på det hele tiden, så må liksom bli når det er mest plagsomt :)

Skrevet

Hvis han har slim hoste er det viktig med mye drikke slik at slimet ikke blir så seigt og dermed kommer lettere opp.

Honning skal være like bra som reseptfrie hostesafter. Jenta mi får litt varm melk med honning når hun har tørr hoste (ikke ved slimhoste, får man blir ofte mer slimete av melk). Ved slim kan du f.eks bare gi en teskje med HOnning, eller i litt koffeinfri te.

Skrevet

Gi heller vann enn melk - melk øker slimproduksjonen. Hvis mulig kan du prøve å heve hodeenden av senga litt om natta (legge bøker under sengebeina). Før legging kan du la ham ta en varm dusj, dampen roer slimhinnene litt. Massasje er også bra, bruk en god olje og masser ryggen rolig og mykt.

Lykke til :)

Gjest Hellokitty03+09+13+13
Skrevet

jeg fikk nettopp høre at kokesjokolade skulle vist være veldig bra og spise hvis du hostet... vett ikke hvorfor men svigerinnen min som er sykepleier mente også det..

Skrevet

Mange gode tips her (vann, heve sengen, frist luft), men hva med hostesaft også? På helsekost har de en, hva heter den...BroncoStop eller noe slikt. Den har vi alltid i hus og er kjempeeffektiv. Mener å huske at den var for barn, men spør for sikkerhets skyld hvis du ønsker å kjøpe den.

God bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...