Gå til innhold

mme spørsmål...


Anbefalte innlegg

Skrevet

det er jo slik at de ikke skal ha mer enn så å så mye mme når de er så å så store...

 

mine er 8mnd....hvor mye mme kan de få i døgnet?!!er det no sted jeg kan finne ut dette??

 

men regner med at de får ca 410ml mme i døgnet..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter 6mnd bør man ikke gi mer enn 6dl pr.døgn mme fordi det da går ut over fast føde. Jo mer mme - jo mindre fast føde. Og det er jo ikke bra.

Dette skal bli opplyst på HS ved 6mnd kontroll. Jeg har tilhørt to HS og begge var veldig bestemte på denne regelen.

Skrevet

ingen har sagt dette til meg:((

 

jaja,men skal dit i januar så får høre da=) takk...

Skrevet

hei maria:)

Skrevet

Synes ikke at 410 ml i døgnet var mye, jeg. Hørtes fornuftig ut:-) Min er 6 måneder nå og her er enda ikke middagsmåltidet etablert, så hun får ca. 8 dl i døgnet nå. Hun drikker vel egentlig ikke opp alt, så kanskje 7 dl er riktigere å si. Da får hun grøt to ganger.

På Nan-pakken så står det jo også: over 6 måneder: Mengde pr måltid 200-250 ml. Antall måltider pr. døgn 4-3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...