Gå til innhold

Lavt blodtrykk

Den lille blå smurfen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos jordmor i går, og fikk beskjed om at jeg har lavt blodtrykk, er i uke 24, og målte 80/40. Hva vil dette si? Og er det noe jeg kan gjøre med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har litt lavt selv, men ikke så lavt. Kjenner innimellom at jeg blir litt susete i hodet, og da legger jeg meg litt nedpå så kommer det seg etter en stund.

Du bør drikke rikelig vann/væske.

Skrevet

Lavt her også (var oppe i 80/60 sist, så det var litt bedre-har vært nede i 75/45). Lakris skal hjelpe og så skal salt hjelpe, men det forutsetter at man drikker mye veske, for mye veske må til uansett. Jeg fikk dette rådet av en lege en gang, men mange leger ønsker ikke å gi det fordi blodtrykket synker om man blir dehydrert.

Selv om det kan være plagsomt, er det jo veldig bra at det er lavt da!

Skrevet

lavt blodtrykke er ikke farlig sa legen min til meg,jeg kan bare litt om det,normalt trykk skal ligge på rundt ca 120/70..kommer ann på alder men i vår alder er det vel dettte..

jeg har og lavt,92/45,legen sa det ikke var farlig så lenge overtrykker ikke er under 70.(det første tallet).

jeg ble anbefalt å drikke rikelig,gjerne farris,litt kaffe eller te.

et tips han sa var bland sammen:farris,eplejuice og tropisk nektar,dette skulle vist være bra..(siden jeg ikke er så glad i farris)

å kjøpe salt tabletter på apoteket,når de sier få i deg litt salt mener de ikke vanlig bordsalt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...