Anonym bruker Skrevet 19. desember 2007 #1 Skrevet 19. desember 2007 Vi har veldigt lyst på en valp da vi måtte avlive den gammle hunden pga sykdom. Men ser hvordan lillemann driver og herjer med katten. Så er litt redd at han skal gøre det samme med valpen. Noen som vet når man kan forvente at barnet roer seg med slikt og forstår hva man sier til dem? Håper på mange svar og meninger:)
Skogro Skrevet 19. desember 2007 #2 Skrevet 19. desember 2007 heisan, vi har nettopp kjøpt valp til eldstedattera(15 år) etter 3 års intes masing..... I forhold til minsten her så går det kjempebra, hun er 15 mnd og ikke av det roligste slaget kan man si. De er blitt kjempekompiser og koser seg faktisk sammen. Valpen sier ifra hvis det blir for mye mas, ingen problem. En annen side av saken er at JEG synes det blir vel mye iblant. Har de jo alene hele formiddagen, og jeg må jo bare si at det å ha en valp er mye mer jobb enn en baby, så at jeg i mitt stille sinn har angret innimellom må jeg innrømme.....men vet jo at valpetida er hektisk. Nå skal det også sies at jeg er høygravid i tillegg,så.....trøster meg med at alt blir bedre,hehe
gunnelisa*fikk jente 06.01.07* Skrevet 19. desember 2007 #3 Skrevet 19. desember 2007 Jeg har ei lita tulle som snart er et år, og en rottweiler som er like gammel som henne (født dagen etter), og det går kjempefint. Når tulla blir for ivrig så går bare bikkja unna, og hvis bikkja blir for nærgående og vil ha mere kos enn tulla vil gi akkurat der og da så går hu unna. Så her går det helt greit hvertfall, men lar de selvfølgelig IKKE være aleine med hveranndre da, jeg passer på big time i tilfelle det skulle skje noe, man vet jo aldri. Og jeg mener at barn har bare godt av å vokse opp med, og lære seg å være snill med dyr, men da må man sitte vedsiden av de masse og "vise" de hva de skal gjøre i begynnelsen, de lærer jo fort disse små da Og dessuten så skal ikke bikkjene være så veldig gamle de heller før de skjønner at det er små unger de har med å gjøre, merker det på bikkja mi oxo, hu er utrolig mye mer forsiktig med hu minste enn med de to største barna og oss voksne, hu legger f.eks aldri labben oppå minsta eller løper rundt henne, legger seg bare ned vedsiden av henne og skal slikke på henne og kose. Så min personlige mening her er at hvis dere virkelig ønsker dere en hund, og er klare på grensesetting og er villige til å ta all den ekstra jobben, så kjøp valp dere Tenk så moro for småtten og bikkja og få vokse opp sammen da
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 19. desember 2007 #4 Skrevet 19. desember 2007 Så lenge dere er veldig bevisste på at valpen må få ro når han trenger det så går det nok bra. En valp sover jo ganske mye og trenger ro til å bearbeide alle inntrykkene den får i løpet av en dag. Dersom det blir for mye herjing så kan dere risikere å få en hund som ikke liker unger og som blir veldig stresset. Kommer jo litt an på hvilken hunderase dere velger også. Tror det er sunt for unger å vokse opp med dyr, men de må også lære seg at det er dyr og lære seg å håndtere hunden ut i fra det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå