yasmina Skrevet 19. desember 2007 #1 Skrevet 19. desember 2007 Han er naa 18 mnd, 86 cm og 9,9 kilo. Faar hele tiden kommentarer om hvor tynn han er osv, spm om han er syk ol. Siden vi ikke bor i norge saa har han ikke samme oppfoelging av HS som hjemme, men vet han ligger helt utenfor percentliskjemaet. Er egentlig ikke bekymret, men av og til saa begynner jeg aa lure siden vi hele tiden faar hoere hvor tynn han er.
BettyBoob Skrevet 19. desember 2007 #2 Skrevet 19. desember 2007 er jo vanskelig å si om han er for tynn, men i forhold til mini som veide 13,5 kg da han var 18 mnd er han jo liten. Mini var vel et par cm lengre enn din på samme alder. Du sier du vet han ligger utenfor percentilskjemaet, da regner jeg med at han ligger under? Prøvd å gi ham litt fet mat? Ordentlig smør, tykk melk osv? Alle er jo forskjellige, kanskje han bare er en liten pjokk?
Pixie Power Skrevet 19. desember 2007 #3 Skrevet 19. desember 2007 Høres ut som min :-) HS har aldri vært bekymret, og vi ser jo at han har det bra. Full av energi, ikek slapp. Matmengden går litt opp og ned, så enkelte dager spiser han lite, men slik er det jo for oss også. Dessuten spiser han mye igjen dagen etter. Han ligger under gj,snittet for jenter, har gjort det siden han ble født, men han følger sin egen kurve helt fint :-) Så er ikke jeg den feiteste bolla i kurven, heller da....
litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 19. desember 2007 #4 Skrevet 19. desember 2007 Jenta mi er noen cm kortere, og ligger vel på ca det samme, hun er vel litt over 10 kg. Hun ligger litt under gjennomsnittet, har bestandig gjort det. Men om han følger kurven sin så er det vel som oftest ikke grunn til bekymring. Du ser jo best hvordan han har det, både med tanke på spising og almenntilstand.
yasmina Skrevet 19. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 19. desember 2007 Ja, vi tror selv at han bare er slik selv om han ser veldig tynn ut da. Han spiser godt og drikker masse melk, spiser smoer,majones osv.... Men han skal til barnelege utpaa nyaaret, han mangler en vaksine og da maa man til barnelege her nede saa vi faar spoerre der Tak for svar
IBO<3 Skrevet 19. desember 2007 #6 Skrevet 19. desember 2007 nei da, synes han høres helt fin ut jeg!!
Sivalur Skrevet 19. desember 2007 #7 Skrevet 19. desember 2007 Synes han høres fin ut jeg! Min er 18 mnd, 83,5 cm og veier 10,1 kilo - nesten identisk med din! Og jeg har verdens nydeligste gutt, akkurat passelig er han!! Full av energi, sover godt, ler masse, kort sagt helt herlig. Min følger kurven sin på percentilskjemaet da, var bare 3 kilo da han ble født.
Mom2Two Skrevet 19. desember 2007 #8 Skrevet 19. desember 2007 Jenta vår på 2.5 år er rett over 10 kg, og kanskje enda litt høyere enn din. Barn er bygd forskjellige, sånn er det bare. Så lenge han spiser greit og virker fornøyd, så tror jeg ikke det er så stor grunn til bekymring, jeg. Tror også det er noe med at det er utrolig mange "store/tunge" barn nå, så da fler man at ungen er enda tynnere..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå