Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke fått målt hjerteslagene til babyen før jeg var på privat ul for en uke siden. Jordmor vil ikke måle før etter uke 20 sier hun.

Jaja, slik er nå hun.

På ul viste det 156, også har jeg lest at hvis babyen har over 140 så er det mest sannsynlig jente.

Mange av dere her inne som føler at det stemmer, eller er det også bare en gammel myte?

156 er okei, er det vel ikke? Har ikke peiling jeg;/

Begynte å bekymre meg for at dette kanskje var høyt, men er ikke sikkert det er det likevel?... ikke vet jeg...

kloke gravide kvinner, hjelp meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

leste i et innlegg om dette igår,men der var det ikke mange det stemmte til...

selv skal jeg måle slagene etter jul...

tror ikke på disse tingene jeg da...

flere jeg kjenner som skal ha barn eller har barn har også trodd at dette er riktig,og så har den lille kommet ut,men det har ikke stemmt nei

Skrevet

Hos meg ligger de rundt 150 hver gang. Både hos lege jordmor og med babywacheren min her hjemme. Jeg skal ha ha jente(men kan jo ta feil på UL og da:) )

Skrevet

jeg skal ha gutt og den ligger på 140 så regner med at det varrierer.. hvor større ungen er, jo mindre hjerteslag har ungen..

Skrevet

Hjerteslagene som har blitt målt hos meg ligger mellom 160 og 158, og i følge ul så venter vi en gutt.. Så det må bare være en myte..eller????

Skrevet

Det stemte på meg....

Slagene lå på ca. 156 hver gang, og UL sa jente, og ut kom det ei jente....

Men selv hadde jeg en voldsom guttefølelse da =P

Skrevet

Her ligger hjerteslagene på 160 og jeg venter gutt.

Tror det kommer ann på hvor aktiv babyn er.

De andre barna mine som også er gutter hadde også "jentepuls".

Er nok bare en myte.

Skrevet

Jeg venter gutt, og hjerteslagene er alltid over 150...

Skrevet

Var hos lege for to dager siden . Hjerte til babyen min slo 156 slag i minuttet. da jeg ringte å fortalte mamma dette sa hun kjapt, da blir det jente da. Fikk ei jente for 5 årsiden og hjerte slagene lå stort sett på over 150. Så kanskje det stemmer, men har venninner med jentebarn, hvor hjertet ikke har slått fult så raskt. så man skal vel ikke satse så sikkert på denne "teorien"

Skrevet

Jordmoren jeg går hos sier at hun aldri kommenterer dette noe hvis folk ikke har fått vite kjønn fra før av (jeg venter en jente og hjerteslagene begynte på 160, men er litt lavere nå (er i uke 28) det er helt normalt). Grunnen til at hun ikke vil si noe til dem som ikke vet, er at det viser seg at hvis man har et svært stort antall gravide, så vil gjennomsnittet for dem som venter jente være høy, mens det er motsatt for dem som venter gutt, men hun sa i alle fall at det var for mange avvik til at man kan gå ut med dette som noen mal, men det sier vel noe om sannsynligheten.

Hvis ikke hjerterytmen til babyen faller inn under normalen, blir man henvist til sykehuset. På siste kontroll i forrige svangerskap(da ventet jeg gutt og hjerterytmen hans var lav), var hjerterytmen så vidt under det som var normalt, og selv om legen min mente det var helt unødvendig, sa hun at hun måtte ta kontakt med sykehuset fordi grensene var så rigide, og jeg måtte på kontroll der med en gang, og det viste seg at alt var bra.

Skrevet

Jeg var hos jordmor på mandag.

Fant hjerteslaga til babyen med en gang.

Når jeg leser her blir jeg nesten bekymra.

For min baby hadde 136 slag i minuttet, og deres langt over 140...

Er det virkelig så stor variasjon eller er det fordi jeg er tidlig på vei enda?

15 uker.

Skrevet

Jeg har vært på en del kontroller og undersøkelser nå. Å hver gang blir hjertelyden skjekka. Og den varierer stort sett litt fra gang til gang. Legen min sa at det er fordi at babyen har roligere rytme når den sover og hurtigere når den er våken, sparker og styrer inni magen. Han sa at å tippe kjønn utifra hjertelyd var bare dumt. Alt for usikkert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...