camosilla Skrevet 18. desember 2007 #1 Skrevet 18. desember 2007 Fikk skattekort i dag jeg og skal trekke 20% skatt. Flere som har fått så lav skattetrekk?
camosilla Skrevet 19. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 19. desember 2007 Såpass ja! Da er det vel riktig da?
twoboys & a girl Skrevet 19. desember 2007 #4 Skrevet 19. desember 2007 Jeg fikk 5 % men hele skattegreien var feil... Enda en ting som må ordnes.
nøffemamma Skrevet 19. desember 2007 #5 Skrevet 19. desember 2007 var dette på grunn av at dere skal ut i permisjon????????? er så spent på hva jeg får, når jeg skal ha 80% et år
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2007 #6 Skrevet 19. desember 2007 husk at skatteetaten bygger sine opplysninger på fjoråret, så hvis noe i din personlige økonomi er endret vet ikke ligningsmyndigheten dette. Det betyr at du kan få baksmell på skatten om du ikke justerer evt endringer selv.
Mininni Skrevet 19. desember 2007 #7 Skrevet 19. desember 2007 Riktig som anonym 11.43 sier. Hvis noe har endret seg i forhold til 2006, så vet ikke ligningsmyndighetene om dette før du forteller dem det. Hvis du ser på det du har fått tilsendt er det antakelig også en oppstilling av grunlaget for skattekortet. Der står det listet opp hva de har regnet med at du vil tjene, hvilke fradrag du har osv osv. Hvis du f.eks har mye lån eller noe slikt, er dette noe som vil kunne påvirke skatteprosenten din. Har dine inntekts- og formuesforhold endret seg mye fra 2006, bør du få endret skattekortet ditt så det er i samsvar med situasjonen slik den er i dag, og så du da sikrer deg mot en skattesmell.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2007 #8 Skrevet 19. desember 2007 Jobber i den etaten som sender de ut:) Sjekk tallene som % er bergenet ut fra. Vær særlig obs på sum lønn og gjeldsrenter! Ser dette ut som det du tror det vil bli i 2008, er nok % din ok. Hvis ikke, retter du bare opp. På nett f.eks:)
camosilla Skrevet 19. desember 2007 Forfatter #9 Skrevet 19. desember 2007 Virker som det er på grunn av perm.penger ja, for jeg har fått prosent trekk og har jo alltid tidligere hatt tabelltrekk.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2007 #10 Skrevet 19. desember 2007 Skatteetaten vet ikke at du skal ut i permisjon, så det er nok neppe årsaken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå