Gå til innhold

Skattekort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk skattekort i dag jeg og skal trekke 20% skatt. Flere som har fått så lav skattetrekk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du lån?

Da kan det hende det er derfor. Både meg og samboeren min fikk endel lavere skatt enn i fjor, det er nok på grunn av at renten er høyere...

Skrevet

Jeg har gått fra 36% til 6% (!) på skattekortet jeg fikk i posten!!? Det må jo være en feil. Har aldri tjent så mye som jeg gjorde i år, for er i fulltidsjobb for første gang!? Hm? Jeg bør vel kanksje kontakte nav ang d!?

Skrevet

om du har gått ned 30% på skatten tror jeg at jeg villa kontakta nav og spurt om dette var riktig...

sånn at du ev.slipper en smell med restskatt

Skrevet

Skatten regnes etter inntekten du hadde for to år siden, så hvis du nesten ikke hadde inntekt da kan det være derfor. Men du bør absolutt kontakte nav og få det juster opp ja.

Skrevet

Har selv hatt samme inntekt hele tiden, men det er vel pg.av permisjonspengene at de har satt ned skatten. Begynner perm nå i desember.

Skrevet

Jeg har tabell trekk jeg, har samme som jeg alltid har hatt ( tabell 7100 ) så da får jeg alltid litt igjen på skatten, synes det er greiest :)

Skrevet

Jeg har 7101 i år... men skal få det ustert for de har ikke fått med seg at jeg har kjøpt hus og derfor har mye mer lån enn i fjor...

Er det noen egne skatteregler når man for barn også? mener å ha hørt det et sted...

Skrevet

Man får foreldrefradrag for utgifter til stell og pass av barn.

Skrevet

De tar ikke hensyn til at du skal begynne å motta permisjonspenger i stedet for lønn. Så det er ikke årsaken. Som noen andre her skriver, prosentsatsen beregnes på bakgrunn av inntekten din fra 2006. Skatteetaten snakker i utgangspunktet ikke med NAV, og vet således ingenting om hvilke inntekter du vil få fremover og hvor de i såfall skal komme fra.

Skrevet

Men skal arbeidsgiver fortsatt ha skattekortet, selv om du ikke skal tilbake i jobb før svangerskapspermisjonen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...