Anonym bruker Skrevet 18. desember 2007 #1 Skrevet 18. desember 2007 Er i uke 14. Neon som har fått svangerskapskløe? Hvordan startet det? Klør på armene og på leggene...
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2007 #2 Skrevet 19. desember 2007 Jeg lurer på det samme selv. Klør på leggene hver kveld. Jeg har hatt dette en stund, og er i uke 18 nå. Jeg smører tykt på med Agrosan(kløedempende fuktighetskrem som kjøpes i helsekost) hver kveld før jeg legger meg, og det hjelper. De nettene jeg ikke smører våkner jeg av kløen i løpet av natten. (Ble litt rotete skrevet dette.Håper du skjønte noe;))
mamman t o.a Skrevet 19. desember 2007 #3 Skrevet 19. desember 2007 er i uke 12+6.. sliter også med dene kløen... men jeg har det hele dagen,men er verst på kvelden... min mor,svigermor å tanter som har barn påstår det er en svangerskapsrelatert kløe.... for jeg har aldri hatt det slik tidligere... og når det først klør,så stopper det ikke med en gang
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2007 #4 Skrevet 19. desember 2007 Kan komme av at huden strekker seg litt og at vannet i kroppen blir brukt opp av alle de andre prosessene. Kan hjelpe å drikke mer vann og selv driver jeg og smører meg med parfymefri fuktighetskrem nesten hver dag. Jeg har også klødd mye på armene, ryggen, leggene, magen og brystene. Men krem og vann funker for meg. Lykke til!
elsker☆deg☆gutten☆min Skrevet 19. desember 2007 #5 Skrevet 19. desember 2007 jeg klør meg til blods hver natt..... sviiiir når jeg smører på med krem:( er 16+5, kløa kom i uke 14 ca.....
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2007 #6 Skrevet 19. desember 2007 Velkjent problem. Uke 23 nå, klødd siden uke 9, men hatt bedre perioder, spesielt 17-20 ca. Jordmor sa at det var svangerskapskløe, men at det ikke var noe å gjøre med det. Dersom det ikke ga seg skulle hunta bloodprøve senere i svangerskapet. I 3 trimester skal man vere obs på det mener jeg å ha lest, men var ingenting å bekymre seg for nå sa hun. Begynte med å smøre meg med aloe vera, men måtte over på eurax. Hatt en god periode nå, men kløen kom tilbake i uke 22. Anbefaler å ikke bruke frotte-laken, de gør det verre, pysj-bukse hjelper.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2007 #7 Skrevet 19. desember 2007 Har dere hattt utslett også? Fikk det bakpå ene foten, voer og under kneet. Små bobler liksom... Forsvant igjen da...
Babyendelig- får 2 tette=) Skrevet 20. desember 2007 #8 Skrevet 20. desember 2007 Jeg klør og klør etterat jeg har lagt meg for kvelden. På leggene mest. Det begynte for flere uker siden inni håndflatene..
C Skrevet 20. desember 2007 #9 Skrevet 20. desember 2007 Hei. Har hatt samme problemet. Intens kløe spesiellt på leggene. Klødde både dag og natt. Holdt på å bli sprø, og d svei da jeg dusjet. Leste på nettet om leverbetont svangerskapskløe og ble litt redd. Dette går ut på at leveren ikke takler belastningen på kroppen. Dersom ikke dette oppdages kan det føre til misdannelser på fosteret, i værste fall fosterdød. Dro rett til legen dagen etter og fikk tatt blodprøve, men den viste seg heldigvis å være fin. Av legen fikk jeg kløestillende tabl. Polaramin 2mg., slik at jeg skulle få sove. Disse har hjulpet meg, i tillegg til en spray fra A-derma-serien kjøpt på apoteket. (Datteren min brukte denne da hun hadde vannkopper) Da jeg var hos jordmor, fortalte jeg om dette. Hun sa da at dette er veldig vanlig like før halvveis i svangerskapet, men visste ikke hvorfor. D varer som oftest ca 2 uker, og er oftest mest intenst på leggene. I dag er jeg 21 uker på vei. Den intense kløen var mellom 15. og 18. uke.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2007 #11 Skrevet 27. desember 2007 Å smøre med parfymefri bodylotion (apotekets for eksempel) nesten hver dag på utsatte plasser (legger, armer, mage, skuldre/øvre rygg hos meg) og å drikke mye vann har hjulpet meg. God bedring
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2007 #12 Skrevet 30. desember 2007 Hei, Jeg også har klødd veldig,spesielt på leggene.Nå har det imidlertid nesten gitt seg. Er i ca uke 20. Har lest at svangerskapskløe er unormalt. Har dessverre ingen tips eller råd, jeg smurte meg bare med krem etc og det så ut til å roe det litt ihvertfall. Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå