klompen min<3 Skrevet 18. desember 2007 #1 Skrevet 18. desember 2007 Jeg får utbetalt føselspenger... Det er ikke mange tusenlappene jeg prater om da, men nå påstår nav at jeg tjente for lite før mini ble født slik at pappaen ikke har rett på penger når han skal ha pappapermisjonen sin... kan det stemme? Da kan ikke sambo ta ut pappapermisjonen sin, for vi kan ikke leve 3 stk på under 5000 kr i mnd.. vi er avhengige av lønna hans.. Noen som har litt peiling på dette? Jeg føler det som om de med mye får mer og de med lite skal få mindre..
krabbetrollet Skrevet 18. desember 2007 #2 Skrevet 18. desember 2007 Det kan ha noe med din stillingsstørrelse å gjøre, men jeg husker dessverre ikke reglene i detalj.
TurboPrinsessen:-) Skrevet 18. desember 2007 #3 Skrevet 18. desember 2007 Dette høres helt feil ut spør du meg. Eneste jeg fikk vite var at jeg måtte jobbe 6 av de 10 siste månedene for å få fødselspenger. Aldri om jeg hørte eller leste noen steder at jeg måtte tjene et minstebeløp for at far skulle få penger. Dummeste jeg har hørt. Prøv å snakk med et annet kontor eller en annen saksbehandler på samme kontor, NAV er ikke helt samkjørt med informasjonen sin. Det har jeg erfart med andre ting...
strekkmerketrollet Skrevet 18. desember 2007 #4 Skrevet 18. desember 2007 så lenge du har rett på perm. penger så har vel far det også?? Det mener jeg å ha lest.... Prat med noen andre!
krabbetrollet Skrevet 18. desember 2007 #5 Skrevet 18. desember 2007 DU må ha jobbet minst 50% før permisjonen for at far skal ha rett på fedrekvote. Mer info på www.nav.no
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 18. desember 2007 #6 Skrevet 18. desember 2007 Dette fant jeg på nav: Sjekk denne linken: http://www.nav.no/page?id=805311849 Når har far rett til fedrekvote? -Det er en forutsetning at både mor og far har rett til foreldrepenger (har vært i inntektsgivende arbeid i minst seks av de siste ti månedene). -Mor må ha opparbeidet seg rett til foreldrepenger i en 50 prosent stilling eller mer. Så viss du har jobbet mindre enn 50% før fødsel,så har ikke pappa rett på fedrekvoten. Derimot så får du disse ukene overført til deg,om du har hatt mindre enn 50% stilling!! Kopiert fra Nav: Når foreligger det ikke rett til fedrekvote? Dersom mor har opparbeidet seg rett til foreldrepenger i en stilling lavere enn 50 prosent, overføres ukene med fedrekvote til henne. Håper dette var til hjelp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå