Leirha Skrevet 18. desember 2007 #1 Skrevet 18. desember 2007 Dette har selfølgelig med spark og liv i magen og gjører... som om det ikke blir spurt nok om det Men jeg er nå i uke 31 og har hatt ensvært aktiv krabat inni der, og kjenner jo nesten hver minste bevegelse også nå. Men de siste 4-5 dagene har jeg kjent veldig lite bevegelse, kjenner noen sprell gjerne om kvelden.. ellers masse hikking, så vet jo det er liv. men man får jo allle mulige slags rare tanker. Vet også at han ikke har snudd seg i noen annen stiling heller, ligger med hode ned som han har gjort de siste ukene. Opplever dere at deres smår ble veldig rolige påd ette tidspunktete? Føler meg overhysterisk jeg da nå :/
Gjest Skrevet 18. desember 2007 #2 Skrevet 18. desember 2007 Jeg kan ikke si noe for å berolige deg. Men jeg synes det hjelper å telle aktiviteten. Et skjema som heter Tell Trivselen, har hjulpet meg til å bli bedre kjent med babyens sparkemønster. Husker desverre ikke helt hvordan sparkemønsteret var i uke 31. Men hva med å spørre jm på helsestasjoenen, før de tar juleferie. Så du også kan få en fredelig jul )
gulda Skrevet 18. desember 2007 #3 Skrevet 18. desember 2007 Var faktisk inne på sykehuset for å sjekk pga lite liv den dagen jeg var 31 uker på vei. Min lille baby er ganske rolig, men tross det merket jeg veldig nedgang i bevegelse. Ble bare mer og mer nervøs. Kjente kanskje bare tre små dunk i løpet av en hel dag, og den tredje dagen klarte jeg ikke å holde ut tankene mer. Fornuften sa at alt var bra, men alle mulige kjipe tanker fløy gjennom hodet! De var snille på føden, tok CTG (tror det er det det heter), og ultralyd. Alt var helt fint, men snakket med min jordmor om det etterpå, og det var helt riktig å ringe når jeg merket lite liv. Følte meg likevel skikkelig hysterisk! Men det er vel lov, er det ikke..? Synes du skal ringe hvis du er nervøs, og bor du ikke fryktelig langt unna så tar de deg antageligvis inn til en sjekk. Mest sannsynlig er alt bra, men fornuft og følelser henger ikke alltid sammen! Og greit å høre i tilfellet..
Leirha Skrevet 18. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 18. desember 2007 Isj..ble jo bare lei meg av å lese på Tell Trivsel.. Nesten som om det står at det er noe galt med barnet mitt der jo. Har prøvd de siste dagene å telle 10 spark, men det kan ta fryktelig lang tid da, flere timer.Nyter ikke om jeg så mye dulter imagen, det er ikke mye respons. Og ikke fikk jeg telle med hikke heller. Men jeg skal på 3d ul imåren så får høre der.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2007 #5 Skrevet 19. desember 2007 Jeg fikk en øvelse fra jordmor, hun kalte den "telle til ti" eller noe sånt. - Ta deg et glass kaldt vann, juice eller noe med sukker og legg deg på sofaen og slapp av i den tida da barnet vanligvis er aktivt. Så skal du kunne telle ti spark innen det er gått to timer. (skulle ikke ta med hikking) Var det mindre enn det i de aktive periodene, så skulle jeg ta kontakt med føden sa hun. Jeg fant jo fort ut at testen ofte er unnagjort på vesentlig kortere tid:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå