snuske♥2 Skrevet 18. desember 2007 #1 Skrevet 18. desember 2007 jenta vår er 3,5 mnd og vi er begynt å legge henne kl.21 (før la vi henne når vi la oss). Med det samme vi legger henne sovner hun somregel (da er hun ganske trøtt) men hun våkner etter ca 30 minutter og gråter...det samme skjer 2-3 ganger helt til vi går å legger oss, da sovner hun etter hun har fått mme (som oftest) og sover ut natta...bør jeg legge henne tidligere? hun sover 2-3 timer på formiddagen og ca 1 time på ettermiddagen.
Leandermamma Skrevet 18. desember 2007 #2 Skrevet 18. desember 2007 Hvis dere legger dere feks kl 23 og det er det hun er vant med, så er kanskje kl 21 litt for tidlig for henne. Prøv å legg henne feks kl 22 og så gå gradvis nedover til du ender på ønsket leggetid. Sånn var det i hvertfall her. Hvis vi prøvde å få han til å sove kl 19 når han egentlig var vant med å sovne kl 2130, våknet han alltid etter 30 min og ville ikke sove mer. Måtte trappe gradvis ned og nå legger han seg 1930. Er 7,5 mnd.
"husmor"med lille Nora Skrevet 18. desember 2007 #3 Skrevet 18. desember 2007 jenta mi er 3,5 mnd vakner: 0800-0900 spiser, leiker og har morgenstell sover: 1100,1200-1400,1500 går ofte tur i denne kvila hennes.. spiser, leiker, bleieskift++ sover:19.00-20.00 spser, bader, leiker++++ sover: 2200-0800. dette er ca klokke tider.
Mamma'n til Tobias♥ Skrevet 18. desember 2007 #4 Skrevet 18. desember 2007 Gutten vår på 3,5 mnd nekter også å legge seg før oss (rundt midnatt). Vi prøver å legge han flere ganger tidligere på kvelden, men han våkner igjen med en gang nesten.. Når vi legger oss sover han stort sett hele natten. Han sover og kun en gang på dagtid:/ Og da må han trilles i søvn ute..
Anonym*Gullklump* Skrevet 19. desember 2007 #5 Skrevet 19. desember 2007 Gutten min er bare ti uker gammel men jeg kjenner etter en periode alene med han no trenger jeg litt tid på kvelden. Han har som regel lagt seg med oss 23-24 tiden men for fire dager siden låg jeg han i sengen sin i elleve tiden og han sovnet men våknet kort tid etter ca en halvtime, jeg gikk inn gav han smokken hjalp ikke så gjorde det en gang til og pang der sov han igjen (hadde bestemt meg på forhånd for at no var det natt) dagen etter samme saken og prosedyren, mandag igjen låg eg han faktisk kl ni for han var så trøtt etter bad og mat låg han i sengen sovnet men kort tid etter våknet han gjorde akkurat det samme som de andre dagene og i dag låg jeg han i ti tiden han våknet kort tid etter så gjorde det samme og han sovnet rimelig fort denne gangen. Så jeg har funnet ut at så lenge jeg ikke tar han ut av sengen sovner han rimelig kjapt igjen. Jeg koser med han når jeg gir han smokken men løfter han ikke opp dersom han ikke skriker. Er det bare små syting gir jeg han smokken og koser han litt i ansiktet så han vet at jeg er her og det har virket flott for oss:o)
Andie82*tobarnsmor* Skrevet 19. desember 2007 #6 Skrevet 19. desember 2007 Gutten vår er også 3,5 mnd, og han legger seg som regel mellom 19 og 20, og sover til 7 på morgenen. Vi la han kl 21 ca før men dette har han regulert ned selv, sovna som regel på flaska en stund før leggetid...men han er avhengig av smokken sin i senga.....våkner et par ganger om natta og vil ha den.
velsignet med to Skrevet 19. desember 2007 #7 Skrevet 19. desember 2007 Gutten min er 10 uker, han har hele tiden holdt seg våken til ca 24-01, men nå plutselig forrige uke ble han sååå kveldstrøtt og sovna kl 19! Han har gjort det 6 kvelder på rad nå, sovner mellom 19 og 20 og sover til 8-9 på morran.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2007 #8 Skrevet 19. desember 2007 vi legger henne kl 19..den ene kvelden ble den20.15 og det var ikke gøy for verken henne eller oss for da ble hun så overtrøtt at hun gråt seg i søvn i armene mine.. så vi starter kveldstellet ca kl 18.30, så får hun mat og blir kjempe trøtt med puppen så da legger vi henne opp i senga... hun sover da til ca kl 2 så får hun mat så sover vi til 08-09 ca... hun er 3 mnd, og slik har vi gjort det siden hun var 2 mnd... deilig med voksenkveld etter kl 19:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå