Ajam Skrevet 18. desember 2007 #1 Skrevet 18. desember 2007 Ikke glem de små og store fuglene våre ute nå som det er så kaldt. Mange sulter fordi de ikke klarer å finne mat.. Har så vondt av de..
chill+enda en til Skrevet 18. desember 2007 #2 Skrevet 18. desember 2007 Her er fugleneket på plass, og vi har fått oss nysnekra fulgebrett/hus signert svigerfar
Ajam Skrevet 18. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 18. desember 2007 Det er bra.. Kjøpte fuglehus på pinne i dag. Tenkte ikke på at jeg ikke fikk dyttet den ned i den harde bakken.. Så nå ligger frøa utover bakken. Liker det ikke med tanke på rovdyr og slikt..
MissAntrop Skrevet 18. desember 2007 #4 Skrevet 18. desember 2007 Dytter opp denne! Vi har hengt opp julenek og sørger alltid for å legge brød på fuglebrettet om morgenen. Det er så koselig å sitte og spise frokost mens fuglene smatter i seg godis En god gjerning som gir absolutt julehygge
RajaPia Skrevet 18. desember 2007 #5 Skrevet 18. desember 2007 Jeg sluttet å mate fuglene her pga kattene våre jeg... Jeg matet fuglene og pus satt under treet og ventet etter at jeg hadde gått inn igjen... Særlig minstepus er en ram jeger desverre...
Mamman til kasper og Elise Skrevet 18. desember 2007 #6 Skrevet 18. desember 2007 Har sånn kule med mat ute vi...men det er jo ingen fugler her:)
Tante Blås Squaw Skrevet 19. desember 2007 #7 Skrevet 19. desember 2007 Nek og meiseboller er på plass! Men...hvor blir det av pip-pipene da?
LadyLuck & Skrevet 19. desember 2007 #8 Skrevet 19. desember 2007 Her har de det som plommen i egget. Fikk kjempefint håndlaget fuglehus av bestefaren til sabo til jul, de var her å satte det opp i går. Et nydelig lite hus med mose på taket, meiseballer under taket, og plass til mye frø/smuler. Så nå blir det spennende å se om fuglene liker det også.. =)
Gjest mphs Skrevet 19. desember 2007 #9 Skrevet 19. desember 2007 De laget fuglemat og hadde i små melkekartonger med 4 vinduer og pinne for fuglene i barnehaget til jenta mi. Hengte opp vår utenfor døren vår for nesten 2 uker siden og det er snart tomt for mat der. Tenker jeg kjøper noen meiseboller snart.
Økologisk_knekkebrød Skrevet 19. desember 2007 #10 Skrevet 19. desember 2007 Bare husk på at når dere først begynner å mate fuglene så må dere fortsette gjennom hele vinteren! Ikke gi de mat bare nå i jula, når fugleneket er fint å se på..
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 19. desember 2007 #11 Skrevet 19. desember 2007 har både nek og sånn meisekule, hatt det i flere år, men aldri sett noen småfugler her... innimellom er det en skjære eller to...
Gjest Skrevet 19. desember 2007 #12 Skrevet 19. desember 2007 Vi kan ikke mate pippiper vi, for her kommer måsen å tar alt. Og fore opp all måsen her har jeg ikke råd til. Det er et par stykker, for å si det slik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå