Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden jeg venter så innmari, så har jeg faktisk tenkt å korte ned ventetiden med å strikke. Jeg skal strikke babyteppe. Har bestilt garn og pinner fra nøstebarn, og setter i gang så fort det ankommer... Kunne vært fint å fått det før jul, men det er vel litt mye forlangt tenker jeg.. Hvordan er det med dere andre ventere.. Har dere mye utstyr på lager, eller greier dere å vindusshoppe..? Vi hadde ikke trodd at vi skulle ha fler enn de tre vi har, så vi har gitt bort nesten alt, og det eneste vi har igjen er bittelitt jentetøy...)

Jeg blir tussete av babyutstyrbutikker. De tiltrekker meg som en magnet om dagen... Har funnet et utrolig nydelig stellebord som jeg tror jeg må ha (i en nettbutikk i sverige selvsagt, men de sender, har sef sjekket allerede..), men kan jo ikke begynne å shoppe enda syntes jeg...(selv om jeg kjøpte en kjempesøt uro med en sau hengende i på sprell her om dagen da- under påskudd at jeg skulle ha den på lur til evt nye babyer i familien...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å, skal du strikke nøstebarnteppet? ("Mor Signes") Det er veldig fint! Strikket det da datteren min var lita, og må nok strikke et nytt når det blir kulemagetid igjen...(til våren) Min datter på tre år bruker sitt fremdeles.

Jeg har lyst på en nydelig liten ullunge med tøybleiestump - pakket tett inntil meg i et sjal... Jeg kjøpte en bæredings i høst. Datteren min er litt tung å bære nå, så innerst inne var det nok et nestebaby-kjøp..... Og en dag strikket jeg en bitteliten hjelmlue som overhodet ikke passer en treåring.. Er nok små forsøk på å korte ned ventetiden her i huset også. :)

Vi tenker mye på navn, smugkikker på babytøy, og tenker på hvor god og fin storesøster lillestore jenta vår kommer til å bli... ;)

Skrevet

Jeg tør nok ikke se så mye på babyting... Har ikke lyst til å helle enda mer vann på mølla enn jeg har allerede, om dere skjønner. Jeg må heller roe ned de babygreiene litt enn å la det ta helt av. Ikke minst for samboeren min sin skyld. Han tar faktisk opp emnet barn/graviditet ganske ofte, sikkert en gang daglig i ulike sammenhenger, men nå skal jeg gi ham litt tid fram til januar til å tenke selv, uten å mase.

Dessuten er jeg litt overtroisk når det gjelder dette - så jeg kommer nok ikke til å begynne å kjøpe inn noe babygreier - i alle fall ingen store ting - før jeg har kommet ganske så langt på vei. Dessuten er det ingen selvfølge å bli gravid, heller, noe jeg er fullstendig klar over. Mange tar det liksom for gitt at det er det, men det er det jo ikke. Så jeg skal være veldig ydmyk og takknemlig den dagen jeg (evt) er så heldig at jeg blir gravid. :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Det er "mor signes" ja. Nå har det endelig ankommet,og jeg er i gang.. (med strikkingen..) Det er jammen godt at det er januar, og bare fire mnd til april, sånn at prøvingen kan komme skikkelig i gang her... Ikke at det er noen krise om det blir baby på oss før det heller, men det hadde jo vært så passelig med en januarbaby om et år bare... Vi tar det som det kommer. Men det blir litt mye babyfokus om dagen, så egntlig håper jeg jo bare at den setter seg fast så fort som mulig, selv om vi jo er enige om at det passer absolutt best at den venter litt... Time will show...

Skrevet

Vet jo at det ikke er noen selvfølge å bli gravid, men det er lett å tenke at sånn som det var sist kommer det til å bli denne gangen også.. Og vi har på en måte aldri måttet slite noe særlig for å få de tre vi har fra før. Dermed er det litt lett å tenke at det bare er å bestemme seg, så sitter den... Og jeg skjønner deg veldig godt når du sier at du ikke vil helle mer vann på mølla ifht samboeren din. Jeg syntes bare det er vanskelig å gå forbi babybutikkene uten å drømme meg helt bort...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...