....().... Skrevet 18. desember 2007 #1 Skrevet 18. desember 2007 Jeg er ikke gravid nå, men lurer på noen ting ang permisjon som lærer. Jeg er for tiden i et års lærervikariat med stor mulighet for forlengelse neste år (stillingsprosent foreløpig ukjent). Det jeg lurer på er hvordan man som lærer uten fast stilling forlater jobben for å gå i fødselspermisjon, og hvordan man kommer tilbake. Det er vel ikke vanlig å bytte lærer flere ganger i løpet av et skoleår ?(hvis man deler permisjonen med mannen altså) Syns dette virker noe komplisert. Og hva om det opprinnelige vikariatet/engasjemanget går ut i løpet av permisjonstiden. Da er det jo ikke ikke så stor sjans for å komme tilbake i arbeid før et nytt skoleår starter. Hvis da ikke vikaren tar plassen din permanent! Syns dette er nokså komplisert.
Galskapens overhode Skrevet 18. desember 2007 #2 Skrevet 18. desember 2007 Har samme dilemma.. Min permisjon går ut i januar 2009, så jeg regner med at jeg søker halvårsvikariater for det resterende året.. Jeg hadde opprinnelig et halvårsvikariat, men endte med å bli ansatt ved skolen påfølgende høst. Men bare for 1 år siden jeg ikke er ferdig utdannet lærer enda. Stillingen min lyses jo ut fra januar nå, har en vikar inne for meg. Jeg fikk beskjed om at jeg var velkommen til å søke jobb hos dem så snart permisjonen var over.. Her er det jeg som skal ha størsteparten av permisjonen. Sambo tar vel 4 uker på sommeren mens jeg alikevel har ferie. Han har ikke ytret ønske om noe mer enn dette. Tror ikke det er er vanlig at elevene har mange lærerbytter i løpet av et skoleår pga tidskonto. Det blir jo rimelig ustabilt for elevene også.