Gå til innhold

Noen av dere flinke jenter som vet??:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en MA i uke 11 i aug, måtte ha 2 utskrapninger i etterkant, den siste ca 2.nov.Fikk mens 1 des, begynte med 2-3 dager med brun spotting nermest så kom mensen skikkeli igang med myyye blødninger. ferdi å blø ca 11 des så blødde lenge. Har hatt pos el. test i går 17 og i dag 18.des. men det er jo sent i syklusen, så får vel altfor kort lutealfase til at noe egg klarer å feste seg denne perioden? Mener å ha lest at den skal være så å så lang. Lurer på om alt har forskjøvet seg denne mnd slik at d er et lite håp selv om eggløsning er sen. Til vanlig har jeg syklus på ca 26-27 dager.

Ble litt langt, men håper på mange svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg hadde også en MA i midten av August..Var i uke 19, men fosteret hadde dødd i uke14-15. Fikk mensen igjen etter 5 uker. Første prøveperiode etter mensen fant jeg EL på dag 23!! Mensen kom nøyaktig 14 dager etterpå. Slik jeg har forstått det er lutealfasen like lang, men antall dager i syklus kan variere. Jeg er vant til 28 dagers syklus, men nå varierer den fra å være alt fra 31 til 37 dager..Du får nok mensen ca 12-14 dager etter positiv EL-test. Jeg tenkte helt likt som deg tidligere at min syklus er på 28 dager uansett når EL er, men slik er det altså ikke. Noen har kort lutealfase, men tror ikke det er så vanlig.

Lykke til:-)

Skrevet

Tusen takk for svar:) Så da får jeg pos grav test om 14 dager jeg da!!:):) Hehe, har bestillt d skjønner du:):)

Skrevet

har ei sånn temperatur greie som jeg måler tempen med hver morgen. Den sier at jeg har 31 dager syklus...

Skrevet

Når man får sent positiv el-test er det vanligvis at man da får el sent....og da vil jo også luteal fasen forskyve seg slik at du får mensen 14 dager etter positiv el-test...for det om vi vanligvis har 28 dagers sykluser vil det ikke si at vi har 28 dager i hver syklus. Noen ganger blir syklusen lengre og noen ganger kortere uten at det er unormalt...

min syklus f.eks varierer mellom 27-29 dager alt etter når jeg får el...den lengste syklusen jeg har hatt er på 31 dager og da var det el som hadde forskjøvet seg og jeg var veldig syk den mnd...

Hvis du vil ha mer kontroll over syklusene dine kan du begynne å måle basaltemperaturen din og da vil du kunne se når du får eggløsning hver mnd og om du fikk eggløsning. El-testene måler bare hvor lh du har i kroppen din og når du nærmer deg el-dag stiger nivået av lh i kroppen for at kroppen skal kunne slippe egget.

el-testene derimot indikerer kun at kroppen din prøver å få eggløsning og kan ikke si noe om at kroppen faktisk lyktes i å slippe egget, men det kan du se ved måling....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...