Gå til innhold

julestrømpe


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har dere det til barna?

 

Hva er i såfall hennsikten, eller hvordan gjør man det?

 

Skal den henge fremme hele adventen, tom, for så å bli fylt med sjokolade og snop natt til julaften, og så skal ungene spise sjokolade og godteri heile dagen på julaften?

 

Ser det selges mye julestrømper, men inghen vi kjenner bruker det, så jeg er altså usikker på bruken.....

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har tenkt å ha julestrømpe til vår treåring. Den henger fremme nå og skal fylles natt til julaften. Grunnen til at vi bruker julestrømpe er for å gjøre ventetiden før pakkeåpning kortere og mer morsom. Planen er å fylle strømpen med kjeks, litt sukkertøy, frukt og noen smågaver. På den måten har han noe å holde på med ut over dagen. Vi har ikke hatt adventskalender. Synes ikke han trenger det.

 

 

God jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi vurderer å ha det til poden på 2 år, med litt kjeks i, og en bil til bilbanen hans, slik at han har noe gøy å leke med på dagen...Vil ikke ha en stor ting, siden han sikkert får mer enn nok av det om kvelden. Da får vi en koselig start på julaften, tenkte han skulle få tømme den i sengen vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid fått julestrømpe fra da jeg var lita jente, og enda får jeg det (vi feirer jul hjemme hos mine foreldre). Lillejenta vår på 2 år har også fått strømpe så lenge hun har feiret jul.

 

Den kommer på mystisk vis innpå eller rett utenfor rommet vårt i løpet av natt til julaften. Den inneholder litt forskjellig etter hvem som får, noen eksempel er ny truse eller body..., juleblad, ny tannkost til jul, litt julegodt (marsipangris, litt twist...), strømpebukse m.m. Det er jo bare å sette fantasien i sving.....Dersom det er ei jente kan det være litt stas med litt ny hårpynt kanskje? Nye spenner og strikk er jo alltid litt stas, hvertfall hos oss...

 

koselig å få julestrømpe enda synes jeg :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 åringen får pastilleske, non stop eske, Thomas toget til togbana, litt duplo, litt hårpynt og en lekehest.

 

Babyen får to biteleker.

 

Kort sagt litt å drøye tiden med. Til gjengjeld får de ingen leker under treet av pappaen og meg, bare myke pakker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg var unge kom julestrømpen inn på rommet mitt iløpet av natten. Var visst nissen som hadde vært der:-)

 

I år skal både mini (snart 3 år) og tuppa (1 år) få julestrømpe. Skal henge den innpå rommene deres før jeg legger meg. Det de får i julestrømpen er:

- et par sokker hver

- litt kjeks

- en eske gomp (usikker om tuppa klarer å spise det)

- et kinderegg

- mandariner og ei pære hver

- mini får en pose biler, mens tuppa får litt potetskruer

 

I tillegg får de disney juledvd som vi skal se på etter frokost og et spill som vi kan kose oss med iløpet av dagen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.Vi har hatt julekalender å barna ska få julesokk i morgen tili.Fått sånne daglidagse ting i kalenderen,stort sjett bare nyttige ting.I sokken får hu på 3 år pippi bok å elias potetgull.hu på 1 får rosiner.Tar det ganske enkelt,for får kåpe i kalendergave i mårra hu støste å minste får bade dyr+.Bli liksom dyrt nok alt derre å ja...

God jul all sammen

-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde julestrømpe i hele oppveksten. Jeg hang den selv opp på peisen julaftens kvelden og mamma fylte den sånn at når jeg våknet første juledag fant jeg strømpen full (Jeg er halvt engelsk, og der "kommer" julenissen natt til 1 juledag med gaver. Når tradisjonen er adoptert til Norge er det nok blitt mest vanlig med julestrømpe natt til julaften.) Tradisjonelt er strømpen der fordi nissen kommer ned gjennom pipen og legger gaver i strømpen, derfor må den henge lett tilgjengelig for nissen når han kommer ut av pipen :-)

 

Typisk innhold i julestrømpen var: En bitteliten Legoboks eller annen leke, en juletegneserie, noen klementiner, litt sjokolade og en kjekspakke. Jeg tenker å innføre dette neste år når snuppa er passert 3, synes hun var for liten i år til å skjønne noe av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...