Gå til innhold

Når er passende leggetid for fireåring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet vårt på fire år legger seg i halv åtte- åttetiden mens nabobarna ofte er oppe en time eller to lenger og jenta vår reagerer på at hun alltid må legge seg når de andre barna skal leke videre.

Når legger deres fireåringer seg?

Vi ser at jenta vår trenger den søvnen hun får men blir bare litt nysgjerrig da vi ikke kjenner så mange andre i samme aldersgruppe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min jente er 3.7 år og legger seg kl 19. Dette har hun gjort siden hun var baby. Hun trenger denne søvnen for å klare barnehagendagen. Enda hun legger seg kl 19, vekker vi henne kl 07.30.

ikke alle barn trenger like mye søvn, men jeg synes det høres fornuftig ut p legge henne 19.30-20.

Det er også godt med voksen tid på kvelden, og ha tid til hverandre...

De gangene hun har vært opp lengre, har hun stort sett ikke ikke hatt så bra en dag, dagen etter;)

Skrevet

Det er stor forskjell på hvor mye søvn barna trenger. Min 4 åring trenger mindre søvn enn 6 åringen. De legger seg begg i 19.30-20.00 tiden. 6 åringen sovner nesten alltid først...

Skrevet

vi har en 2 åring, og visst ho e oppe lengre enn 19.30-20 så blir ho så overtrøtt, og vanskelig å legge. ho trives best med å få legge seg før ho blir alt for trøtt...

Det e vår erfaring... synes du skal gå etter ditt barns behov, og det synes eg at du gjør...Visst du mene at ho treng den søvnen.

Skrevet

Hei. har en gutt på 4 år. Han legger seg kl 20-20.30. Hvis han må stå opp veldig tidlig da er det klart at han treger en god del søvn. jeg pleide å legge han 19 da han var yngre men . ,,Nå , på 4 år. halvtime x- tra skader ikke.

Skrevet

Mine barn som er fra 1år til 6 år legger seg kl 19:00.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...