Gå til innhold

juletradisjoner!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva slags juletradisjoner hadde dere da dere var små?

f eks mat, pyntingen, når kom juletreet opp, skikker, gaver?

vi spiser alltid grøt me mandel i på lille julaften og pinnekjøtt på julaften. åpner tre morgen gaver på julaften med strømpe med snop i. og resten blir åpnet i familiebesøk om kvelden. og juletreet kommer opp på lillejulaften men pynter resten av huset tidligere. =)

hva med dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

og hva har dere på toppen? en stjerne? det har vi=)

Skrevet

pynter treeet lillejulaften, m stjerne og det hele. Spiser grøt m mandel på dagen julaften og kalkun til middag. Pleide alltid åpne et par pakker på dagen på julaften, kanskje en lillejulaften om jeg maste nok, he he.

Tror ikke snuppa skal åpne noe på dagen, hun får en del store gaver som ikke skal under treet, så kjipt om det blir få gaver på selve kvelden, er vel ingen fare men, he he he, hun får nok mye å gjøre!!!

Skrevet

Spiser grøt på lillejulaften.

Pynter huset og juletreet med stjerne i toppen på lillejulaften.

Julestrømpe med pakke og snop på julaften morgen.

Svineribbe, fåreribbe og svinemør med tilbehør til julemiddag.

Får alltid besøk av julenissen før middag, så da får man åpne en gave før maten.

Skrevet

Juletreet skal pyntes på fredag.

Grøt med mandel i på dagen på julaften hjemme hos foreldrene mine.

Lille julaften skjer det ikke noe spes.

Julemiddagen er forskjellig etter hvem vi skal til.

Jeg får nok ikke noe morgengave på julaften,men ungene får det.

Jeg venter gladelig til kvelden:-))

Skrevet

Vi har julekoldtbord på lillejulaftens-kveld, da er juletreet pyntet dagen før. På julemorgenen fikk vi strømpe med gave og snop, og til frokost spiser vi resten av koldtbordet. Middagen er klokken 18, da spiser vi salt pinnekjøtt med riskrem m/mandel til dessert. Etterpå lar vi maten synke litt før vi begynner julegaveåpningen. Åpner en og en pakke, den som åpner får hente ny under treet. Vi har ALDRI fått åpne gaver før de andre, måtte pent vente til etter middagen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...