Anonym bruker Skrevet 18. desember 2007 #1 Skrevet 18. desember 2007 Hva var greiere/enklere med bare å ha ett barn? Og hvilke fordeler ser dere ved å ha to? Lurer på å lage en bror eller søster til mini men lurer på om den nye hverdagen i så fall blir overkommelig eller vanskelig...
*mamma'n til*erlend+andrea Skrevet 18. desember 2007 #2 Skrevet 18. desember 2007 Har en på 3 og ei på snart 1år.....det beste er at de leker så fint sammen og da får man gjort mye i huset!! er selvsagt en stor overgang i førsten, men synes ikke 1 er som 1 om 2 er som ti passer jeg :-D
Molait Skrevet 19. desember 2007 #3 Skrevet 19. desember 2007 hmm..jeg blir vel feil til å svare her. Eldstegutten er snart 10 år. Fordelen der er at man får en del hjelp, og han er jo ganske selvgående:) Ulempen med stor forskjell er at det er lett å "glemme" den eldste. Veldig mange har mer enn 1 barn, så vil tro det skal gå greit:)
robinboy Skrevet 19. desember 2007 #4 Skrevet 19. desember 2007 Fordelen er at ale rutinene er på plass. Det andre barnet legger seg klokka åtte uten problemer fordi det er da barna legger seg. De pusser tenna uten å klage fordi det er kult å gjøre som storesøstra. Også blir de gode venner og leker sammen. Også slipper størstemann å få all oppmerksomheten hele tida. Det kan jo være lærerikt. Bakdelen er at det er litt mer slitsomt å være aleine med begge to.De blir enda mer familie og enda mindre andre ting. En er som ni, to er som ti! robin, the boy wonder
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2007 #5 Skrevet 19. desember 2007 kan sikkert nevne hundre ting som er lettere og enklere når en kun har 1 unge.. er ekstremt mye tyngre med 2 synes jeg da, men så er jeg helt alene med de 100% og da sikkert noe med det leking og rutiner er greit det, men mine bare krangler over alt som er! så de leker ikke fint sammen. 2 og 4 år.
lucky_mom Skrevet 19. desember 2007 #6 Skrevet 19. desember 2007 Jeg har alltid sagt at 1 er som 1 og 2 er som halvannen. 3 derimot er som 100....
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2007 #7 Skrevet 19. desember 2007 He he! Bandana! _Takk for svar til dere alle! Ser at det er ulike erfaringer ute å går. Når jeg lurer på å lage nummer to vet jeg jo at det ikke er mulig å angre på valget, en vil jo aldri ønske at ett barn ikke var kommet, men likevel tenker jeg at jeg mest av alt ønsker et liv jeg mestrer og der jeg har tid til det som er viktig. Heller det enn mange barn. Er så redd for å "angre" på at jeg velger å få flere...
De to sjarmtrolla og guttspira Skrevet 23. desember 2007 #8 Skrevet 23. desember 2007 Hei, jeg har en datter som er 23 måneder og en sønn på 5 måneder. Vi planla å få to tette, da vi bor så avsides slik at de kan leke med hverandre. Det er fra min side utrolig mye mer jobb. Når du er alene er det kjempeslit i begynnelsen. Nå begynner det endelig å bli mer kos enn slit. Er glad jeg har samboeren min altså. Men for all del, er du innstilt på det, klarer du alt! Jeg angrer ikke, men du må bare være forberett på mye jobb de første månedene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå