Anonym bruker Skrevet 18. desember 2007 #1 Skrevet 18. desember 2007 Det er snart på tide at gutten min slutter med smokk. Jeg ser at tennene hans blir skjeve - han er veldig avhengig. Problemet er bare at sønnen min er svært aktiv - og smokken bruker han til å finne roen med. Jeg ser på hele han at skuldrene senkes og han får en helt spesiell ro over seg med smokken i munnen. Det er som han selv kjenner at han blir alt for aktiv og derfor putter smokken i munnen - og at han på denne måten finner en måte å slappe av på. Jeg gruer meg til ta smokken bort. Ser for meg at guttungen vil fly i flint og bare løpe,løpe og løpe (noe han gjør når han ikke finner smokken). Ser for meg at han vil bli svært aktiv. Føler jeg må erstatte smokken med noe annet. Men hva? Kan en bamse kanskje hjelpe? Men den kan han jo ikke ta i munnen. Så vanskelig dette. Noen med gode tips?
SusieQ Skrevet 19. desember 2007 #2 Skrevet 19. desember 2007 Du kan jo prøve med en bamse eller teppe eller en tutkopp med vann.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2007 #3 Skrevet 20. desember 2007 Jeg hadde samme problemet med gutten. Han var skikkelig avhengig av smokk. Klarte seg ikke en natt uten smokk. Så til burdagen hans, da han fylte 3 år, kjøpte jeg en liten leke til han og sendte smokken til kaptein sabeltann. Og de første dagene, hvergang han spurte etter smokk, fant vi leken hans og sier bare: husker du ikke at vi sendte smokken til kaptein sabeltann? Også fikk du denne leken isteden, for du var så flink til å ikke spørre etter smokken. Noe i den duren...og etter 4 dager sluttet han helt. Nå spør han ikke etter smokk mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå