Gå til innhold

problemer med røykende "besteforeldre"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden jeg og mannen min ikke røyker noen av oss, har jeg tenkt at andre også må kunne ta litt hensyn. Jeg forstår så klart at man ikke kan holde seg helt unna røyken men.. Pappa og kona røyker veldig mye begge to, pappa tar hensyn når jeg er i nærheten siden jeg tross alt er gravid, men kona hans mener røyking ikke er farlig, og at jeg bare er sær. Ønsker ikke at det skal røykes i nærheten av min unge, når han skal være hos dem, og trodde liksom ikke det var så vanskelig å evnt røyke i et annet rom eller ute akkurat da. Hun kjeftet ut svigerdattera si fordi hun ikke ville at ungene hennes skulle være der med all røyken, så gruer meg en smule til å ta opp temaet.. hvilken måte burde en bruke for å muligens få til noe?? blir så frustrert

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis ikke mine foreldre hadde respektert dette så hadde jeg rett og slett latt være å dra på besøk dit. Så får de heller besøke dere der dere bestemmer hvor det skal røykes eller ikke. Greit nok at det er dine foreldres hus, men det er din baby, og du bestemmer hva den skal utsettes for.. Må da kunne gå an å røyke ute, eller gå inn på et annet rom hvis dere er på besøk mener da jeg da...men enkelte ser det ikke på samme måte.....desverre:-)

Skrevet

Hadde også dette problemet, men med svigermor. Hun syntes det var helt i orden å røyke foran unger, hun fikk jo lov til det av foreldrene til de andre barnebarna sine. Så hvorfor ikke da med våre barn mente hun. Og det var jo tross alt i hennes eget hus hun røykte. Jeg så klart i fra med en gang at ville hun se våre barn skulle hun respektere vårt valg ang. røyk.

Dette har vært veldig vanskelig for henne, og vi ser henne kun to ganger i året. På jentenes bursdager (som er samtidig 14. og 19. Nov.) og en dag i jula. Slik har det vårt i 5 år nå. Barna får ingen forhold til hu og omvendt. Det er synd men det er hennes feil mener jeg. Røyken er tydeligvis viktigere enn våre barns helse.

Jeg røykte også før så jeg vet det er vondt å slutte, men klarte det da jeg ble gravid med 1. jenta. Det gjorde også mannen min. Såpass må man ofre for sine barn syns jeg.

Stå på dine valg. Det er ditt barn. Det må de forstå.

Skrevet

Jeg tenker på akkurat det samme. Men det er svigeforeldrene mine. Spurt sambo om han tror de kommer til å la være å røyke når vi er på besøk, men han tviler sterkt. Sier at det er dems hus, så da vil de sikkert ikke. Skal jo ikke ta sorgen på forskudd her da, men må si jeg bekymrer meg litt :s Han har vokst opp med 2 foreldre som røyker og hoster som bare det. Vet ikke hva det er, siden han ikke vil til legen. Men jeg er overbevist om at det har med røykinga til foreldrene. Så det skal IKKE skje med barna våre.

De røyka like mye som før rundt meg da vi var på besøk i sommer, de bor langt unna, så det er jo ikke snakk om ofte..(heldigvis..uff, føler meg slem)

Skrevet

Jeg tar ikke med barna mine til hjem hvor det blir røyket innendørs mens de er der. Det er ikke du som er sær hvis du holder babyen unna passiv røyking.

Skrevet

Jeg er kanskje ganske sær, men jeg merker at jeg reagerer når stefaren min røyker mens han triller vogna til barnebarna sine jeg. Er kanskje ekstremt følsom på det, men når jeg står to meter unna og lukter røyken (og da får den inn i lungene mine) så må jo ungen som har hodet sitt en halv meter unna røyke lukte den, og dermed få den i seg..

Jeg hadde blitt skikkelig sur hvis ikke folk ville tatt hensyn og latt være å røyke rundt ungen min inne. Ute sier jeg ingenting, selv om jeg kanskje syns folk kan gå litt unna. Om de ikke vil la være å røyke rundt ungen din, så burde du si ifra at du ikke syns det er greit og at du da evt ikke vil komme på besøk... Det er jo farlig, er jo helt idiotisk å påstå noe annet..

Skrevet

Dette her handler ikke om å være slem mot noen, men at du vil det beste for ditt eget barn og skåne det mot tobakk... Dette er jo ditt valg og ingen andres. Få samboeren din til å ta en prat med foreldrene sine da.. Kanskje de ikke vil høre når du siere det, men hører på det når det er deres egen sønn som sier ifra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...