Gå til innhold

10,5 mnd og tar ikke ting i munnen selv enda. Andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min som blir 11 mnd i slutten av mnd skjønner ikke det med å ta mat inn i munnen sin. Han har aldri vært en som tar allting inni munnen..

Det er jo deilig sånn sett, vi har sluppet å passe på å holde alt unna rekkevidde, men syns kanskje han er litt sen siden han ikke skjønner det å pise selv?

Andre på samme alder som er sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eldstegutten min var også slik. Ved middagstider hadde vi hver vår skje - og jeg prøvde å lære at middagen skulle inn i munnen. Selv ikke brødsmuler tok han inn i munnen - men han tok ofte smulene opp med munnen. La jeg en brødbit på bordet forand han la han bare munnen over og spiste. Det virket jo ikke som om han forsto at hendene skulle brukes.

Men....

Etter å ha fylt 1år skjedde det store forandringer. Da tok han plutselig skjeen opp og spiste så fint. Gutten ble nesten 6mnd eldre på 1mnd for å si det slikt. Så sønnen din vil lære det etter hvert. Alt til sin tid!

Skrevet

Tusen takk for svar!

Er jo i grunnen litt teit å gå og uroe seg for slike ting da.. he he

Men er førstegangsmor, og det er jo ofte slik at vi sammenligner med andre på samme alder..

Men det var beroligende å høre at det var andre og som hadde barn som var slik! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...