Gå til innhold

6 mnd og hode som blir skjevere og skjevere..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes virkelig det blir bare værre og værre! Hun sover konsekvent på den ene siden hele natten igjennom. Har prøvd å bygge opp på den ene siden, men det ble ikke bedre (trakk seg mot den siden fordi hun da fikk noe lunt mot kinnet). Har vært til manuell terapeut og fått trenet stivhet i nakken, og snuppa har hatt god og full rotasjon til begge sider en god stund. Ruller rygg mage og derfor ikke lett å styre/ stimulere henne lenger. Noen gode råd???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det hjelpe å lokke litt med en godt brukt t-skjorte?

Barn snuser seg gjerne mot mammaen sin. Du kan jo prøve både før og etter at hun sovner.

Eller så kan du jo henge opp en spennende leke på den siden du vil ha hodet. Da har hun iallefall noe å forkusere på - og sovner kanskje i den stillingen. Min gutt snur seg veldig etter lyder. Har du en spilledåse?

Skrevet

antar hun kanskje har kiss da? Mulig at han ikke har fått med alle låsningene i nakken da, ofte trengs flere behandlinger.

Evt vet jeg at mange som har fått behandling først hos manuell terapeut siden har god effekt av behandling hos osteopat, såkalt kraniesakralterapi. Da retter de opp skjeve hoder:-) se feks http://www.majorstuen-osteopati.no/

Skrevet

Hva er kiss? ikke hørt noe om dette vi? Osteopat og spilledåse var det kanskje noe i...

HI

Skrevet

Anonym 19:29 her..

Min sønn er også født med Kiss. Dette er stiv nakke og skjevt hodet (kort fortalt). Noe som resulterer i dårlig magefordøyelse (iallefall hos oss). Mange mener at barn som gjennomgår en hard fødsel får dette. Med hard mener jeg barn som sitter litt fast i fødselskanalen.

Et annet tips: Om babyen din snur hodet mot døren så snu sengen. Mange barn liker å se på døren, og hodet skifter side og sengen snus.

Skrevet

anonym 19:30 her;-)

kiss-det er som hun over sier, stiv nakke, eller låsninger. Se ev kiss-kidd.no. Hos oss skyldes kiss sannsynligvis at han lå med hodet godt oppunder ribbeina mine lang tid og at det ble trykket på magen min under utdrivingen.

Min gutt har altså kiss, vi fikk behandling når han var 5mnd. Før det hadde jeg forsøkt det meste, og fått behandling hos fys på helsestasjonen. Snudde seng, stellebord, hadde leke hengende fra siden av vognen, etc etc, det meste som anbefales. Her hjalp ikke noe av det:-(

Skrevet

Takk for svar begge to :) Jeg kjenner at jeg blir litt forbanna nå.. har lest litt om kiss i mellomtiden og det virker jo som om det er det snuppa mi har, da synes jeg noen på helsestasjonen eller manuell terapeuten kunne fortalt dette! Ser at det kan forsinke bla motorisk utvikling har dere opplevd noe av dette?

HI

Skrevet

19:30 her;-)

ikke opplevd forsinkelse i utvikling, han satte seg opp v 6,5mnd, krabbet like etter, gikk v 12 mnd. Min kom til man terap etter 5mnd feilbehandling hos hs. Gir ikke 5øre for kompetansen der. Din er nok så liten ennå at det ikke er fare for varige men, det er gjerne for barn med ubehandlet kiss. Ellers går jeg hos barneklinikken hos ute imhof, hun er en av de fremste på kiss, og hun brukte heller ikke det ordet før jeg ba om å få bekreftet at det var det. Ligger vel i kortene for de kanskje;-)

Det som er viktig er at du går til manuell terapeut som har erfaring med barn. Bor du i oslo-området? I så fall er barneklinikken gode, og bjørn helga ved fjellhamar.

lykke til da!! Spør hvis det er noe mer.

Skrevet

Nei, vi har ikke opplevd noe forsinket motorisk utvikling. Heller det motsatte. Min sønn er svært tidlig på dette området. Vi hadde bare store kolikkproblemer frem til 3mnd. Ellers var jo barnet umulig å amme ettersom han bare hadde hodet på en side.

Vi fikk hjelp av kiropraktor (Helse i sentrum i Oslo)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...