Gå til innhold

Når fortelle det til storesøsken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så lyst til å si det, men er bare 8 uker på vei. Vi mistet i uke 18, og jenta mi på 3,5 år ble så lei seg da. Hun har veldig lyst på baby...

Når fortalte/skal dere fortelle det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har faktisk fortalt det til dattera vår allerede(3,5år). Jeg er så veldig dårlig med kvalme hele dagen ,så jeg følte at jeg måtte fortelle hvorfor mamma bare ligger på sofan el i senga hele tida. Men skjønner veldig godt hva du mener. Hadde selv en spontan abort i august, men da var jeg kun 7uker på vei og da visste hun det ikke. Nå er jeg 12 uker.

Skrevet

Jeg fortalte det til "storebror" med en gang jeg fikk vite det i ca uke 3, men han gav katta... Skjønner det godt ettersom han ikke er fylt to en gang, ha ha ha!

Jeg ville sagt det når magen begynte å vise jeg, så har barnet noe å knytte det du forteller opp imot (mamma har baby inne i magen og derfor vokser den). Blir lenge å vente for de små!

Skrevet

Ja, det er lenge å vente... Det synes jeg og:) Forrige gang fortalte vi det ca. uke 12 tror jeg - og det var bra at hun visste om det da jeg plutselig ble dårlig og måtte på sykehuset i hui og hast. Men tenkte og fortelle det til familien i jula, og kanksje like greit å si det til henne og - feks kjøpe en bok om det å bli storesøster, eller sånn tøff genser med storesøster på... Men - kjipt hvis det går galt igjen da... Huff -ikke lett dette her...

Skrevet

Vi fortalte det til gutten vår på 3 1/2 i uke 22, i går. Han titta på magen min og sa/spurte: "Mamma har baby i magen". Vi ville egentlig ha ventet lengre, siden det er så lenge å vente - over fire mnd er lenge..

Og han vil ha søsterbaby - smelt, smelt...vi får se hva som kommer ut.

Det som er positvit med å ha sagt det er at han forstår at han ikke kan herje og hoppe så mye på/mot meg.

Mitt råd er å vente til etter ultralyd..

Skrevet

Vi fortalte det ca uke 8. Jeg var kjempe dårlig og ungene begynte å lage egne teorier om hvorfor. Dessuten skulle vi være sammen med masse folk ei hel uke på ferie og de andre voksne måtte jo da nødvendigvis få vite hvorfor jeg lå til 12 og eller var ganske lost...

Vi hadde egentlig tekt å vente til uke 12, etter det er det jo heldigvis sjelden at det skjer noe...

Forstår godt at du vegrer deg når dere mistet i uke 18. Et annet poeng er jo at det er fryktelig lenge å vente for disse søskenene...

Skrevet

Jenta vår var ca 3 år når vi ble gravide. Vi ventet til i uke 12, så hun ikke skulle forsnakke seg rundt omkring ;o)

Skrevet

Vi viste bilde fra ul etter 12 uker til vår sønn. Sa det var bilde fra magen til mamma og spurt om han kunne tenke seg hva det kunne være inni der. Han er 5 han da. Han ble sjeleglad! Og jeg var glad jeg ikke sa noe forrige gang da jeg mistet i uke 11. Men da hadde jeg sterk følelse av at det kom til å gå galt så jeg holdt munnen. Takk og lov for det.

Skrevet

Jeg mistet morfaren min en uke før jeg fant ut at jeg var gravid, så ungene var med på sorg prossesen. Og det var godt at de skjønte hvorfor mamma gråt og ikke orket så mye. Så vi fortalte ungene det i uke 7. Da ville de skjønne litt mer hvorfor mamma var dårlig, og hvis det skulle gå galt skjønne hvorfor vi er triste. Unger skjønner mye!! Han på 2 år og 4 mnd brydde seg ikke i det hele tatt:) Mens han på nesten 4 år ble i hundre og bestemte at han skulle ha en jente baby og navn:) Han tenker ikke så mye på det, så vente tiden blir ikke lang. Han er stor for alderen så jeg vil ikke bære på han, og da er det godt å si at mamma kan ikke bære deg for det er ikke bra for babyen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...