Gjest Skrevet 18. desember 2007 #1 Skrevet 18. desember 2007 ... i kjølvannet av de gyllende løftene om full barnehagedekning. Koster dette så mye penger at det ikke er nok penger igjen til vedlikehold? Eller er dette bare kommunenorge i et nøtteskall? Vi vedlikeholder ikke. Vi reparere kanskje når det begynner å bli kriiiiise.... http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/article1499949.ece
~sjiraff~ Skrevet 18. desember 2007 #2 Skrevet 18. desember 2007 Ja du kan så si. Men vi vet jo ikke bakgrunnen til feilen på fyren.. Så det behøver jo ikke være vedlikeholdet som er problemet heller.. Men forslag til ny barnehagelov skremmer meg mer. Da blir det slutt på støtte fra staten til barnehagene. Da skal hver enkelt kommune bevilge penger, og loven som i dag lovfester likebehandling av kommunale og private barnehager er foreslått opphevet....
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 18. desember 2007 #3 Skrevet 18. desember 2007 Øh...hvorfor skal disse to tingene sammenliknes i artikkelen? En gang på VGS var det ikke noe skole fordi det var for kaldt, men grunnen var jo ikke at de bygde så mange videregåendeskoler...
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 18. desember 2007 #4 Skrevet 18. desember 2007 Men ang. baksider så er det jo mangelen på kvalifisert personale i barnehagene. Da blir barnhagene bare et oppholdssted, og ikke et pedagogisk tilbud til barna.
Odine! Skrevet 18. desember 2007 #5 Skrevet 18. desember 2007 Dårlig vedlikehold av kommunale bygninger er (dessverre) ikke noe nytt. Jeg kan huske jeg så et program om skoler som forfalt, slik at de måtte totalrenoveres. Det hadde vært mye billigere å sørge for et godt, jevnlig vedlikehold, men det gikk vel på et annet budsjett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå