Gå til innhold

jeg er litt redd....

Anbefalte innlegg

Skrevet

for at jeg skal få masse stress på sykehuset når jeg skal ha den lille for at jeg ikke skal amme...

hadde en brystopperasjon da jeg var 17 pga missdannelser pga mamma gikk på stoff mens hun bar meg i magen...

jeg var klar over at det kunne bli et problem før jeg fikk ida, men ville prøve...dette stod oxo på papirene.. men alikevell presset de så masse da jeg ikke fikk det til...

er redd for at det samme skal skje igjen... ikke noe jeg vil mer enn ¨å amme, men kan ikke....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff! vet du hva du gjør hvis noen maser? du bare ber dem ta en titt i papirene dine!! du har faktisk en medisinsk årsak til at du ikke KAN amme!

lykke til :)

Skrevet

Du får bare si bestemt ifra om at du skal IKKE amme pga en tidligere operasjon og at du prøvde med førstemann, men det funka ikke. Jeg hadde bare gjentatt det til alle helt til jeg var sikker på alle hadde fått det med seg.

Skrevet

Enig. Samt at du sier i fra på forhånd så slipper du kankskje spørsmål i det hele tatt. Om de tar seg tid til å lese noe da....

Skrevet

Fy fader, altså! dette forbannede ammepresset! Jeg led meg selv gjennom 6 mnd med amming... Store åpne sår på brystvortene og en baby som gulpet blod... Fikk innprentet at det beste for babyen var amming, så jeg turte ikke gjøre annet! Tenk så mye bedre jeg kunne hatt det om jeg bare hadde turt å kutte ut ammingen når jeg så hvor smertefult det ble! Jeg sluttet da jeg kom til det punktet hvor jeg kviet meg for å dra fram puppen...

Skrevet

Uansett om du har en en bra grunn så er da dette et valg du har rett til å ta selv. Du kan jo si klart i fra at dette har ikke de noe med, og om de fortsatt tjater om det ber du de dra til helvete.

Enhver har rett til å selv bestemme om de vil amme (men de som kan men ikke vil er fortsatt noen jævla knehøner på egotripp).

Skrevet

vettu hva!? jeg har det på samme måte som deg vennen:/ med nr 1 gikk det greit amme 3 mnd (men hadde også mme inkl.) men måtte gi opp helt! og nå gruer jeg meg grusomt for at jeg ikke skal klare det :(

Skrevet

jah...de tok helt knekken på meg på sykehuset forrige gang...jeg bare grin og grein fordi de masa sånn og jeg følte meg helt elendig som ikke fikk det till....ville så gjerne..=(

har sagt fra til legen min som har skrevet det på disse papirene min, men liker ikke tanken på at de skal mase denne gangen oxo..ser for meg noe slikt som at det kan hende det går denne gangen, og du burde prøve..

huff...

Skrevet

Bare jatt med, joda amming går flott...blabla...

Er jo ikke akkurat som om de sjekker... Ta med mme i bagen tilsykehuset så slipper du å blande de opp i det. Du har all rett til å bestemme, de har ikke noe med hvorfor du velger mme. helt utrolig at vi må drive å unnskylde oss for vi gir mme... Kan du ikke ev prøve å dra hjem rett etter fødselen da, med nr 2 reiste jeg hjem etter 10 timer.

Skrevet

Kanskje du hadde hatt det bedre hjemme, jeg trives ikke på sykehuset, og hadde planer om å reise hjem så snart som mulig. (det gikk i vasken pga. jenta havnet på nyfødt intensiv)

Skrevet

jeg har planer om å dra hjem ganske snart etter fødselen, men på helsestasjonen maste de også forrige gang...

Skrevet

Huff, kjenner jeg får skikkelig vondt av deg... Vet hva ammepress er, tro meg!! Lykke til og stå på ditt! Med nr 2 amma jeg ikke fordi det gikk i vasken forrige gang og orka ikke den samme nedturen igjen...

Hadde brystreduksjon jeg, noe som gjorde at det ikke kom noe særlig melk. 1 Ungen skreik og skreik, var på barsel i 5 døgn. De lot meg liksom ikke gi opp. Joda, amminga kommer igang snart skal du se..

Lykke til uansett!!

Skrevet

Men til helsestasjonen sier du at sist gang viste det seg at du ikke var i stand til å amme pga. operasjonen. Viktig at du ikke viser at du er usikker på valget ditt, det er da de kanskje prøver å presse deg.

Skrevet

det er helt sant...men etter at de har fortalt meg at dette klarer du, du må bare prøve litt til så tror jeg jo nesten på dem... blir usikker når de presser sånn..

hihi skal øve meg i speilet på forhånd i å være bestemt... haha

Skrevet

Her er ett lite tips:

Skriv ett brev, hvor du forteller kort og greit hvorfor du ikke kan, og at du vil ha deg frabedt diskusjoner om det. En liten notis liksom, som du kan vise til føden, barselsykepleiere, helsestasjon osv.

Skrevet

Denne gangen er du jo mamma fra før, og stoler nok mer på dine egne valg, så jeg tror nok det går helt fint.

Skrevet

det var ikke dumt... har tenkt på å ta dette opp med legen minå be henne skrive en lapp i mappa mi som de kan lese i...

går det tror dere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...