Gå til innhold

Brudepike i trille?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to jenter som jeg vet at har lyst til å være brudepiker. De kommer til å være 6 og 7 år gamle. Nå nettopp fikk jeg ideen om at vi kanskje kunne hatt en tredje brudepike. Denne jenten kommer bare til å være 14 mnd. Tanken var da at de store jentene kunne trille henne. Spørsmålet er jo om dette vil gå bra siden hun er så liten.... Litt dumt hvis hun begynner å hylskrike eller skal krabbe ut av trillen.. Ingen av barna er mine, men jeg kjenner de godt, spesielt de eldste. Hvis jeg skal ha brudepiker vil jeg ha alle, blir ikke den samme sjarmen uten hun minste.

Noen spørsmål:

- Tror dere det går bra å ha hun yngste i en trille på vei opp kirkegulvet?

- Er det noen av dere som har en passende trille eller vet hvor jeg kan kjøpe det? Vet at noen andre her inne har gjort dette tidligere.

- Vet dere hvor mye stoff til brudepikekjoler koster? Ca. hvor mye koster stoff til en kjole til en jente på 7 år? Hvor kan jeg få kjøpt stoff?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg trur det går veldig fint å trille yngste brudepika opp kyrkjegolvet. Søtt, det. Angåande trille, så ville eg kjøpt ei heilt enkel trille til 200 kr og pynta denne med evt kvitt, heimesydd trekk og blomster/blonder/sløyfer. Kan bli kjempefint. Under sjølve vielsen bør gjerne minstejenta sitte i benken sammen med nokon ho kjenner godt.

Skrevet

Jeg har tenkt samme tanken.. At jenta mi, som akkurat har fylt 1 år da vi gifter oss, skal trilles inn av storebror, som da er 5 år. Har også lurt mye på hva han skal trille henne i. Har egentlig sett for meg ei lita kjerre/trillevogn av noe slag, men aner ikke hvordan og hvor jeg skal få tak i dette... Men var en god idè og pynte en vogn da. Er liksom ikke en coop paraplytrille jeg ser for meg opp kirkegulvet med gullungene... ;-)

1-åringer kan jo selvsagt være uberegnelige, men kan jo bare være litt sjarmerende det. Sikkert en fordel at de kjenner den som skal trille dem + evt ha en smokk/noen leker på lur. Gjør jo feks ingenting om hun sitter i trilla med bamsen sin. Kan jo også ha noen kjeks etc på lur. (Ikke sjokoladekjeks..... ;-)

Skrevet

Takk for svar begge to. Høres søtt ut, men vet ikke om jeg tør. Må tenke litt på det.

• 2 uker senere...
Skrevet

Du kan jo og sjå om du får tak i ei kvit/lys gammaldags barnevogn med store hjul. Pynte denne litt og det blir kjempestilig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...