M&K+Påsan <3 Skrevet 18. desember 2007 #1 Skrevet 18. desember 2007 Heisann Jeg har fått en oppgave om dette temaet, downsyndrom. Jeg skal forklare hvordan man letter klarer å kommunikesere med mennesker som har dette. I dette tilfellet skal det være når personen har problemer med å utrykke seg selv. Jeg skal også skrive om at vedkomne har asta og allergi. Hvordan jeg best kan tilrettelegge dette. Dette er en stor oppgave for downsyndromet her i Norge, å det er en oppgave som vil bli intervjuet på nyhetene. ( derfor anonym ! ) Jeg spørr om hjelp, og forskjellige syn på dette, å bær om en liten debatt og mange svar. Det ville hvert kjempe om noen ville legge dette ut på skravle for meg. Jeg kan også tilføye at jeg er elev på helsefagarbeider å som sagt skal jeg nå bli intervjuet i et bofellesskap med downsyndrom. Personen dette gjelder er 18 år, å flytter hjemmefra nå. Takk for hjelpa! Anonym
denise Skrevet 18. desember 2007 #2 Skrevet 18. desember 2007 De fleste mennesker med Down syndrom i den aldersgruppen du viser til har som oftest lært "tegn til tale". Det er på en måte en enklere form for tegnspråk Derfor er det viktig at pårørende og tjensteytere og selvsagt andre lærer seg dette. Mange bruker også pictogram, det er jo da "små bilder" en kan kommunisere med.Vanlige fotografier kan jo også bli brukt. Dette kan jo være aktuellt hvis en feks skal på kafe, kan da ha en perm med bilder som viser hva en ønsker å handle. Når en bruker disse formene for kommunikasjon er det viktig at en også bruker det verbale språket. Mange med Down syndrom har et dårlig språk, og mange hører dårlig. Når det gjelder astma og allergi er det jo viktig at involverte parter blir nøye informert. Slik at bosituasjon blir tilrettelagt, ikke tepper - husdyr osv. Hvilke mat etc andre ting vedkommende kan reagere på. Håper dette var til litt hjelp. Lykke til
M&K+Påsan <3 Skrevet 18. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 18. desember 2007 Takk Det hjalp hvertfall meg
Gjest Skrevet 19. desember 2007 #5 Skrevet 19. desember 2007 Tips til deg som plutselig ble HI nå. Innlegget du har lånt fra krangle er så dårlig formulert at det faktisk er blitt kommentert. Lykke til med oppgaven dog, spennende spennende tema:)
animal Skrevet 19. desember 2007 #6 Skrevet 19. desember 2007 Var vel ikke ment til meg?? For jeg er absolutt ikke HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå