Gå til innhold

Flere som går opp 1 kilo på to-tre dager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 22, og plutselig har vekta begynt å løpe... To kilo i løpet av svært kort tid. I tillegg er såå tørst....Hvordan skal dette ende...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det samme skjedde med meg, og har hendt på samme tidspunkt i alle 3 graviditetene. Jeg fikk vann i kroppen. Det var ikke så enkelt å legge merke til det, men hvis du (om kvelden) presser en finger veldig hardt mot leggbeinet ca 10 cm over ankelhøyde (der du føler beinet er litt flatt), og holder den slik i ca 5 sekunder, og deretter tar den fort bort igjen, så kan du kanskje se det. Har du vann i kroppen vil det ofte sette seg et søkk i huden som varer en stund. At kroppen din ber om vann skal visst være et tegn på at kroppen trenger vann for å kvitte seg med det vannet den har samlet opp....! Høres kanskje rart ut, men sånn er det visst hvis jeg har forstått det riktig. Kan være lurt å bruke minimalt med salt i maten, og ikke spise for mye saltholdig mat og krydder (feks grillkrydder).

Men husk: det er ikke sikkert at du har det samme. Det kan uansett være lurt å snakke med jordmor eller lege for å få en helhetlig vurdering av de som kjenner deg.

Skrevet

Takk for leggtipset. Nå har jeg endelig fått sjekka, måtte få lillegutt i seng først. Og jeg tror nok jeg har mer vann i kroppen enn vanlig, og synes også nesa har blitt litt større....Synes det er så rart at jeg begynner å få vann i kroppen nå som jeg bare er i uke 22. Med lillegutt fikk jeg ikke vann i kroppen før siste to mnd før fødsel.

Skal til legen like over nyttår, så blir godt fulgt opp:)

Når fikk du vann i kroppen i de tre graviditetene dine?

Jeg liker ikke å gå opp så mye i vekt, siden jeg har en del å ta av fra før av (ti kilo for mye). Så jeg har passa godt på hele veien, så liker ikke utviklinga. Får bare håpe kroppen tåler påkjenningen fram til termin.

Skrevet

Vannet kom når jeg var rundt uke 21-22 i alle tre graviditetene :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...